Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

Prview


Δημοσιεύτηκε 27 Ιανουαρίου 2007


Ερώτηση:

Έχουν κοινή συνισταμένη οι δημόσιες σχέσεις, το κοινωνικό προφίλ μιας επιχείρησης και η αύξηση των πωλήσεων της;

Απάντηση:

Η προώθηση ενός προϊόντος στην αγορά καθώς και η προσέγγιση του αντίστοιχου καταναλωτικού κοινού είναι μια καθοδηγούμενη πραγματικότητα που μεταξύ των άλλων πρέπει να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ της επιχείρησης και της επιθυμητής καταναλωτικής κοινότητας.

- Έχουμε αναρωτηθεί πως μπορεί να επιτευχθεί αυτό;

- Έχουμε κατανοήσει την χρησιμότητα της χορηγίας στο προφίλ μιας επιχειρήσεως;

- Έχουμε αντιληφθεί την δημιουργία ορισμένων διαφημιστικών μηνυμάτων που κάνουν λόγο για αρχές και αξίες χρόνων πάνω στις οποίες βασίζεται η δεξιότητα και ο τρόπος παραγωγής του διαφημιζόμενου προϊόντος;

- Μήπως παρατηρούμε πολλές φορές μια προσπάθεια κοινωνικής ταύτισης του προφίλ μιας επιχείρησης με αυτό του καταναλωτή της;

Οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα αφορούν στην πλειοψηφία τους την οργανωμένη μορφή δημοσίων σχέσεων της εκάστοτε επιχείρησης που "επιτίθεται"  διαφημιστικά για κάποιο προϊόν της.

Η κοινωνική ανάπτυξη και συνοχή που προκαλεί το κοινό ενδιαφέρον στηρίζεται πάνω σε συγκεκριμένα στερεότυπα την αλλαγή των οποίων επιτάσσουν οι απαιτήσεις της κάθε εποχής.

Αυτά ακριβώς τα κοινωνικά στερεότυπα χρησιμοποιούν οι σχεδιαστές επικοινωνίας ενός επιχειρηματικού εγχειρήματος για να ενισχύσουν την παρουσία του στην αγορά.

Για παράδειγμα μια χορηγία σε σπουδές και υποτροφίες από την πλευρά μιας επιχείρησης προδιαθέτει τον καταναλωτή να χαιρετίσει θετικά αυτή την ενέργεια καθώς στην Ελλάδα η αξία της εκπαίδευσης εδώ και αρκετά χρόνια κατέχει υψηλή θέση στην συνείδηση μας.

Ένα διαφημιστικό μήνυμα, το οποίο παρουσιάζει την παραγωγή κάποιου προϊόντος και κάνει λόγο για παραδοσιακές μεθόδους που άντεξαν στην σύγχρονη εποχή εξαιτίας του ποιοτικού αποτελέσματός τους, με κεντρικά σλόγκαν τύπου "θέλουμε το καλύτερο για τα παιδιά μας" ή "η σχέση μας κρατάει 100 χρόνια κλπ", δεν μπορεί να αφήσει αδιάφορο τον υποψήφιο καταναλωτή τη στιγμή που οι παραδόσεις - αξίες και η εμπιστοσύνη μας σε ότι προέρχεται από το δημιουργικό παρελθόν αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας.

Παρατηρούμε λοιπόν ότι αν το κοινωνικό προφίλ μιας επιχείρησης διαχειριστεί σωστά από τις ΔΣ ( κάτι το οποίο για να επιτευχθεί χρειάζεται επιστημονική έρευνα και μελέτη και δεν αποτελεί υπηρεσία που μπορεί να προσφέρει ο καθένας που δηλώνει ότι μπορεί να το κάνει) ώστε να καταφέρει την οποιανδήποτε ταύτιση με το κοινό - στόχος πάνω σε θέματα κοινωνικής προσέγγισης τότε μόνο μπορούμε να πούμε ότι η κοινωνική πολιτική μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού έχει άμεση σχέση και σοβαρό αντίκτυπο στο μέγεθος των πωλήσεων των προϊόντων τους.



* Τα κείμενα αποτελούν απόψεις και κρίσεις του κ. Στέργιου Ακρίβου.


επιστροφή


Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού