Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

Είσαι leader; Απέδειξε το! Mέρος Ι

Η σωστή ενδοεπιχειρησιακή επικοινωνία είναι ίσως ένα από τα βασικότερα συστατικά μιας σωστής λειτουργίας μιας επιχείρησης η οποία επιζητά την απόλυτη επιτυχία και την υγιή ανάπτυξη και εξέλιξη.
Η αλήθεια είναι ότι στις περισσότερες επαγγελματικές δραστηριότητες που ανήκουν στην τάξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων δεν δίδεται η κατάλληλη βαρύτητα στο συγκεκριμένο τομέα με αποτέλεσμα οι αντίστοιχοι managers ή  leaders να κατέχουν μόνο τον τίτλο και να απέχουν κατά πολύ  από το πραγματικό έργο που έχουν να αποτελέσουν.

Δείτε περισσότερα...


Είσαι leader;  Απέδειξε το!  Μέρος ΙΙ

Όταν μια επιχείρηση αναθέτει τη διαχείριση της σε ένα manager αυτόματα η ίδια αναμένει κάποια θετικά αποτελέσματα από τον ίδιο τα οποία τις περισσότερες φορές ταυτίζονται με την αύξηση των κερδών της.
Με λίγα λόγια ο manager διαχειρίζεται χρήματα της επιχείρησης με σκοπό να φέρει περισσότερα χρήματα στην ίδια γεγονός το οποίο του δημιουργεί πολλαπλό άγχος και πολλές φορές μη καθαρή σκέψη και λανθασμένες συμπεριφορές. Το βασικό μυστικό λοιπόν είναι ότι αυτός δεν πρέπει να υιοθετήσει μόνο τη λογική της επένδυσης η οποία μεταφράζεται με οικονομικούς όρους αλλά θα πρέπει να συμπεριλάβει στη στρατηγική του και τη   φιλοσοφία της επένδυσης στο ανθρώπινο δυναμικό χωρίς ίχνος  όμως οικονομικής εξάρτησης και συνύπαρξης με αυτό.

Δείτε περισσότερα...


Η καλύτερη διαφήμιση για τη δουλειά μας είναι οι ίδιοι οι πελάτες μας.

Αποτελεί πολύ παλιά ρήση και πολλοί είναι αυτοί που δεν συμφωνούν με τη συγκεκριμένη λογική και δίνουν έμφαση στο θετικό αποτέλεσμα προβολής μόνο όταν εκπονούν μεγάλα διαφημιστικά προγράμματα υψηλής χρηματικής αξίας.
Η αίσθηση μου είναι ότι ο πελάτη μιας επιχείρησης όταν μείνει ευχαριστημένος από τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα της μετατρέπεται αυτόματα σε μέσο εγγυημένης προβολής και διαφήμισης για την ίδια με τους ευνοϊκότερους όρους που μπορεί να επιτρέψουν οι συνθήκες κάθε φορά.

Δείτε περισσότερα...



Έναν διαδικτυακό τόπο μπορούν να κατασκευάσουν όλοι. Να παράγουν όμως επικοινωνία μέσω αυτού του διαδικτυακού σημείου χρειάζονται απαραίτητα ειδικοί επιστήμονες.

Τόσο η οικονομική κρίση όσο και η ολοένα και εντονότερη εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στην καθημερινότητα μας έχουν δημιουργήσει σε πολλούς μικρούς και μεγάλους επιχειρηματίες την εντύπωση ότι η μεγάλη ευκαιρία τους βρίσκεται στο διαδίκτυο.
Μετά από μια σύντομη έρευνα που μπορεί να επιχειρήσουν οι διάφορες επιχειρηματικές αναζητήσεις και έχοντας μικρή σχέση και αντίληψη του μέσου καταλήγουν τις περισσότερες φορές το "big chance"  που ονειρεύτηκαν να μετατρέπεται σε φιάσκο με αποτέλεσμα να αποστρέφονται από εκεί και έπειτα πολύ εύκολα τη δύναμη του διαδικτύου.

Δείτε περισσότερα...


Στερεότυπα και διαφημιστικά μηνύματα, κυρίως τηλεοπτικά.

Ένας άνθρωπος ο οποίος δεν ασχολείται επαγγελματικά με τον τομέα της διαφήμισης και κυρίως δεν αντιλαμβάνεται τη δύναμη της συγκεκριμένης υπηρεσίας είναι σίγουρο ότι δεν θα διστάσει να θεωρήσει τη δημιουργία μιας διαφήμισης ως  μια "εύκολη υπόθεση".
Έχω ακούσει πάρα πολλές φορές τόσο στην επαγγελματική όσο και στην προσωπική μου ζωή ανθρώπους να πιστεύουν ότι έχουν καλές ιδέες και ότι αν τους δινόταν η δυνατότητα υλοποίησης τους σίγουρα θα κατάφερναν το επιθυμητό αποτέλεσμα που δεν είναι άλλο από αυτό της επιτυχίας. Η αλήθεια είναι ότι τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι και πολύ περισσότερο πρέπει επιτέλους να διευκρινιστεί ότι η δημιουργία ενός διαφημιστικού μηνύματος χρειάζεται επιστημονική επάρκεια.

Δείτε περισσότερα...



Η διαφορά των επαγγελματιών της επικοινωνίας από τους παντός τύπου και καιρού "ψευτοδιαφημιστές" που καταστρέφουν χωρίς δεύτερη σκέψη έναν ολόκληρο κλάδο.

Με αφορμή και ένα e-mail που έλαβα από μια φοιτητική παρέα, την οποία ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου για την εκτίμηση που δείχνουν στις θέσεις και τις απόψεις μου, θα ήθελα σ' αυτό το κείμενο με ένα μόνο παράδειγμα να κάνω διακριτή τη διαφορά μεταξύ των δύο ομάδων όπως χαρακτηρίζονται στο τίτλο της παρούσας δημοσίευσης. Η παραπάνω φοιτητική παρέα μου έστειλε μια φωτογραφία η οποία αποτελεί διαφήμιση εταιρείας χρωμάτων και απεικονίζει γραφιστικά μια πολύχρωμη ζέβρα με το σλόγκαν δίπλα "τη βάψαμε για να αλλάξουμε διάθεση".
Στο συγκεκριμένο e-mail μου ζητείται αν μπορώ να σχολιάσω κάτι πάνω σ' αυτό και αν τη θεωρώ έξυπνη ή όχι.

Δείτε περισσότερα...


Αξιοκρατικό management με στοιχεία λογικού και με μέτρο συναισθηματισμού.

Εάν οι επιχειρήσεις επιθυμούν να τα καταφέρουν απέναντι σ' αυτή τη δύσκολη οικονομική και θεσμική κρίση τότε θα πρέπει να αξιολογήσουν την κατάσταση με τελείως νέους όρους, δεδομένα και προϋποθέσεις.
Το οικονομικό περιβάλλον συνεχώς αλλάζει, οι κυβερνητικές αποφάσεις και πρακτικές που επηρεάζουν την πορεία των επιχειρήσεων είναι επίσης συνεχώς μεταβαλλόμενες με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα νέο επιχειρηματικό τοπίο που δεν έχει καμία σχέση με το παρελθόν και τα βασικά χαρακτηριστικά του. Αν όλα  λοιπόν αλλάζουν τότε δεν πρέπει να αλλάξουν και οι τρόποι διοίκησης, διαχείρισης και φυσικά αντίληψης των επιχειρηματικών πραγμάτων;

Δείτε περισσότερα...



Η οικονομική κρίση "βάζει φρένο" στους "ξερόλες" επιχειρηματίες.

Το περιβάλλον που βιώνει σήμερα μια επιχείρηση είναι το χειρότερο δυνατό αλλά θα έλεγα ότι είναι και το πλέον ανταγωνιστικό.
Ένα λάθος είναι αρκετό για να δώσει προβάδισμα στον αντίπαλο - ανταγωνιστή ενώ μια παραπάνω επιτυχημένη, στρατηγική κίνηση μπορεί να αποτελέσει κινητήριο δύναμη ανάπτυξης και ευημερίας. Το επικοινωνιακό κομμάτι μιας επιχείρησης βρίσκεται έντονα στο προσκήνιο με τον επιχειρηματία να επιλέγει ή να επενδύσει σοβαρά σ' αυτό ή να το θεωρήσει το πιο περιττό έξοδο της επιχείρησης του και να το θέσει εντελώς εκτός προϋπολογισμού. Τώρα για το ποια είναι η σωστή επιλογή είναι κάτι το οποίο το αφήνω στην κρίση του καθενός ο οποίος έχει γνώση για το τι σημαίνει υγιής επαγγελματική δραστηριότητα.

Δείτε περισσότερα...



Από τα "4π του marketing" στα "ελληνικά 5α" της τηλεφωνικής προώθησης και πώλησης προϊόντων και υπηρεσιών.

Χτυπάει το σταθερό τηλέφωνο μου και το σηκώνω ευγενέστατος ακούγοντας μια φωνή από την άλλη άκρη της γραμμής να με ρωτάει πολύ ευγενικά  (μεταφέρω αυτούσιο το διάλογο μας):

- Ναι, καλημέρα σας θα μπορούσα να μιλήσω με την Πηνελόπη Παπαδοπούλου (τυχαίο όνομα);
- Λάθος έχετε πάρει.
-  Μα συγγνώμη δεν είναι εκεί το ιατρείο της καρδιολόγου με το όνομα Πηνελόπη Παπαδοπούλου (τυχαίο όνομα);
- Όχι μάλλον κάποιο λάθος έχετε κάνει κυρία μου.
- Α, με συγχωρείτε μου δώσανε λάθος νούμερο.  Να σας ρωτήσω λίγο..  Εσείς είστε ο κάτοχος αυτού του τηλεφώνου;
- Μάλιστα.
-  Θα σας ενδιέφερε να σας έκανα μία ενημέρωση για... (εδώ ξεκινάει η πώληση του προϊόντος ή της υπηρεσίας την οποία για ευνόητους λόγους δεν θα αποκαλύψω)

Και όλο αυτό το θέατρο του τηλεφωνικού παραλόγου κάποιοι από αυτούς που το σκέφτηκαν το θεωρούν ότι είναι ένας έξυπνος τρόπος πώλησης. Επειδή είμαι σίγουρος ότι γνωρίζουν τα "4π του marketing" αναλύω παρακάτω τα "5α" της δικής τους κάκιστης "επικοινωνιακής πατέντας".

Δείτε περισσότερα...



Εδώ οι καλές ντομάτες, πατάτες.. Α! Έχω και facebook... Πάμε να σε "προωθήσω";

Πριν ξεκινήσω  το κείμενο μου επιθυμώ πραγματικά να ευχηθώ ολόψυχα, Χρόνια πολλά, Χριστός Ανέστη με υγεία, ευτυχία, ελπίδα και αισιοδοξία για όλον τον κόσμο. Τα social media και πιο συγκεκριμένα το facebook πλημμύρισαν από αντίστοιχα μηνύματα.
Είναι κακό αυτό θα με ρωτήσετε άμεσα. Σαφώς και όχι.  Αντιθέτως θα έλεγα.  Αλλά πέρα από αυτά τα μηνύματα καθημερινά γινόμαστε παρατηρητές σχολίων, φωτογραφιών και δημοσιεύσεων χωρίς κανένα νόημα και κυρίως χωρίς καμία προστιθέμενη αξία. Θα μου πει κάποιος πάλι και σένα τι σε πειράζει τι γράφω και λέω στους "διαδικτυακούς μου φίλους"  και φυσικά δίκιο θα έχει γιατί δεν εξηγήθηκα μέχρι τώρα τι ακριβώς θέλω να πω και να τονίσω. Για να μην σας κουράσω παραπάνω ας πάρουμε την ιστορία από την αρχή με πολύ απλά λόγια για να καταλαβαίνουμε όλοι.

Δείτε περισσότερα...



Είμαι υποψήφιος στις εκλογές. Μου λένε να δημιουργήσω σελίδα facebook. Μου έδειξαν πως γίνεται. Εύκολο μου φαίνεται. Για μένα θα έλεγα ότι είναι "παιχνιδάκι".

Πρώτα απ' όλα να ευχηθούμε καλή επιτυχία στους υποψήφιους και πραγματικά να καταφέρουν να εκλεγούν οι άξιοι και αυτοί που επιθυμούν και μπορούν να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο.
Από εκεί και έπειτα όμως αγαπητοί υποψήφιοι, χωρίς να θέλω να σας στεναχωρήσω, η προώθηση και προβολή σας μέσω των social media και ιδίως του facebook δεν είναι μια απλή διαδικασία που μπορείτε να την πραγματοποιήσετε μόνοι σας ή με τη βοήθεια "απίθανων παρατρεχάμενων" πολιτικών προσώπων (δήθεν δημοσιογράφοι, καθηγητές, δάσκαλοι, απόστρατοι, κλπ).  Χωρίς στρατηγική, τεχνική υποστήριξη και εξειδικευμένη γνώση των social media, η μόρφωση και οι "εξυπνάδες πένας" δεν αρκούν και πολύ περισσότερο καταστρέφουν παρά δημιουργούν.

Δείτε περισσότερα...



Αλέξης  εναντίον όλων… Ή είναι η ιδέα μου;

Τις τελευταίες ημέρες οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι η εκλογική αναμέτρηση στις 20 Σεπτεμβρίου θα κρύβει πολλές εκπλήξεις. Το θέμα είναι αν θα επιβεβαιωθούν ή πάλι θα "μιλούν" για πολιτική εκτίμηση και πολιτική ρευστότητα που αποτύπωναν την λαϊκή επιθυμία τη χρονική στιγμή που πραγματοποιήθηκε η εκάστοτε δημοσκόπηση όπως ακριβώς συνέβη και κατά την περίοδο του δημοψηφίσματος. Σε κάθε περίπτωση όμως αφήνοντας πίσω την κάθε δημοσκόπηση είτε είναι καθοδηγούμενη είτε δεν είναι, επιθυμώ να αναφερθώ στην ποιότητα του σημερινού πολιτικού προσωπικού της χώρας η οποία ίσως είναι η χειρότερη στη νεότερη ιστορία της πατρίδας μας χωρίς φυσικά να εννοώ ότι δεν υπάρχουν εξαιρετικοί πολιτικοί. Αλλοίμονο, αν ήταν όλοι σ
αυτή την κατηγορία.

Δείτε περισσότερα...


Ο εξειδικευμένος σύμβουλος επικοινωνίας προτείνει και… Η επιχείρηση επιλέγει!

Η κρίση συνεχίζεται και ίσως ακόμη δεν μας έχει δείξει το πιο σκληρό της πρόσωπο. Τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί είναι τεραστίων, πλέον, διαστάσεων για τις επιχειρήσεις και σε πολλές περιπτώσεις, τον αργό, βασανιστικό οικονομικό μαρασμό τους, διαδέχεται με γοργούς ρυθμούς το τέλος της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η οικονομία, ιδίως σ’ αυτή τη φάση έχει ανάγκη την μικρή και μεσαία επιχείρηση η οποία θεωρείται και πρέπει να θεωρείται η ραχοκοκαλιά της. Πόσο θα συνεχίσουμε υπό αυτές τις συνθήκες; Η απάντηση μάλλον είναι λίγο θολή από όποια επίσημα ή ανεπίσημα, σχετικά ή μη σχετικά χείλη και αν προέρχεται.

Δείτε περισσότερα...

Στην επικοινωνία δεν υπάρχει η φράση… "Μπορώ να δω μια δουλειά σας;"

Η πολιτική ή εταιρική επικοινωνία στο σύνολο της σε κάθε πελάτη είναι τελείως διαφορετική και σχεδιάζεται αποκλειστικά για τον εκάστοτε πελάτη αν θέλει ο σχεδιαστής επικοινωνίας να λέγεται σοβαρός επικοινωνιολόγος. Το τι έχει κάνει ο επικοινωνιολόγος σε προηγούμενες συνεργασίες του δεν αφορά κανέναν και πολύ περισσότερο το νέο πελάτη του. Αυτό δεν το λέω μόνο γιατί πρέπει να διέπεται από κανόνες δεοντολογίας και φιλοσοφία εχεμύθειας και εμπιστοσύνης με την κάθε συνεργαζόμενη επιχείρηση. Ο σχεδιασμός της επικοινωνίας χρειάζεται ευελιξία, ρίσκο και καινοτομία και το γεγονός ότι τα 3 προηγούμενα στοιχεία πέτυχαν σε μια δουλειά δεν σημαίνει ότι θα πετύχει και στην επόμενη. Άρα η επικοινωνία δεν έχει αρχή, μέση, τέλος και κυρίως σταθερό περιεχόμενο για να αποτελεί "πραμάτεια" προς δημοσιότητα από τον σύμβουλο επικοινωνίας.

Δείτε περισσότερα...

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015
------------
* Παρακάτω γίνεται αναδημοσίευση τη συνέντευξης από τo Thessmama.gr
http://thessmama.gr/o-simvoulos-epikinonias-stergios-akrivos-protrepi-tis-ginekes-na-anixoun-epichirisis/

------------

Ο ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΑΚΡΙΒΟΣ
ΠΡΟΤΡΕΠΕΙ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ "ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ"
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΑΚΡΙΒΟΣ: O "γκουρού" της επικοινωνίας της Βορείου Ελλάδας προτρέπει τις
γυναίκες και τις μαμάδες… "Να ανοίξουν επιχειρήσεις"!

Ο Στέργιος Ακρίβος είναι ένας στρατηγικός σύμβουλος επικοινωνίας και διαφήμισης ο οποίος βρίσκεται πίσω από επιτυχημένες επικοινωνιακά επιχειρήσεις, αλλά και πίσω από επίσης επιτυχημένα επικοινωνιακά, πολιτικά και δημόσια πρόσωπα. Ο ίδιος δεν αποκαλύπτει και δεν παραδέχεται ποτέ τίποτα λόγω επαγγελματικής...

Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού