Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

Prview


Δημοσιεύτηκε 21 Φεβρουαρίου 2007

Ερώτηση:

Τι γίνεται με τα προσωπικά δεδομένα;

Απάντηση:

Η αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας παρατηρούμε ότι ολοένα και περισσότερο ταυτίζεται με τη μεγαλύτερη δυνατή παροχή προσωπικών μας στοιχείων κατά τη διάρκεια της συναλλαγής μας.

Δεν είναι λίγο περίεργο ενώ θέλουμε να αγοράσουμε, για παράδειγμα έναν εκτυπωτή από μεγάλη αλυσίδα αντίστοιχων καταστημάτων, να μας ζητούν όταν "φτάνουμε" στα ταμείο προσωπικά δεδομένα όπως είναι ο τόπος μόνιμης διαμονής, η διεύθυνση, το κινητό μας τηλέφωνο, η ηλεκτρονική διεύθυνση μας και διάφορα άλλα;

Γνωρίζουμε γιατί συμβαίνει αυτό;

Όπως πολύ καλά καταλαβαίνετε οι περισσότεροι από εσάς, γίνεται για υποστηρικτικούς λόγους των τμημάτων μάρκετινγκ και διαφήμισης της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Μέχρι αυτό το σημείο δεν υπάρχει σίγουρα τίποτα μεμπτό και μάλιστα τιμά την οργανωτικότητα και την μεθοδικότητα της επιχείρησης που θέλει να είναι σε θέση να πληροφορεί τους πελάτες της ανά πάσα στιγμή για τις νέες υπηρεσίες και τα νέα προϊόντα της.

Μας ενημερώνουν όμως επαρκώς από την αρχή γιατί μας ζητούν τα στοιχεία μας;

Για παράδειγμα ο υπάλληλος στο ταμείο χρησιμοποιεί φράσεις τύπου  "θα θέλατε να μας δώσετε κάποιο στοιχείο σας για να σας ενημερώνουμε συχνά για τα προϊόντα μας και εννοείται πως εγγυούμαστε την προστασία αυτών" ή χρησιμοποιεί φράσεις του τύπου "κοστίζει τόσο και δώστε λίγο σας παρακαλώ ένα όνομα για την απόδειξη ή από ποιο μέρος ή περιοχή της Ελλάδας έρχεστε παρακαλώ αν επιτρέπετε;" .

Εδώ είναι που προκύπτει ένα μεγάλο ζήτημα το οποίο εξαιτίας της έλλειψης ενημέρωσης του καταναλωτή δεν φαντάζει σημαντικό αλλά είναι τεράστιο.

Σε ποιον δίνουμε τα στοιχεία μας

Μας ενημέρωσε κανένας ότι μπορούμε να μη δώσουμε αν δεν το επιθυμούμε; Μας εγγυήθηκε κανείς την προστασία των συγκεκριμένων δεδομένων και ότι η βάση δεδομένων όπου φιλοξενούνται και τα δικά μας δεν θα δοθεί σε καμία άλλη εταιρεία με σκοπό την ανάπτυξη και του δικού της πελατολογίου σε διαφορετικά προϊόντα και υπηρεσίες;

Μας ενημέρωσε κανείς πώς να αντιμετωπίσουμε την οποιανδήποτε "διαφημιστική ενόχληση" δεχτούμε σε περίπτωση διαρροής των στοιχείων μας;

Για την ύπαρξη του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας και τη Γενική Γραμματεία καταναλωτή όπου μπορεί να απευθυνθεί κάποιος για τέτοιου είδους ζητήματα μας ενημερώνει κανείς από την πλευρά των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν αυτές τις τακτικές συλλογής πληροφοριών;

Γράφω χρησιμοποιώντας την παράθεση μερικών ερωτημάτων με σκοπό να γίνομαι πιο κατανοητός και να δημιουργώ, στον καθένα που ερμηνεύει διαφορετικά τα γραφόμενα μου, νέες πτυχές προσέγγισης του θέματος.

Και μια τελευταία ερώτηση, μήπως τελικά στις επιχειρήσεις που συμβαίνουν αυτά που περιγράφω παραπάνω, αν συμβαίνουν φυσικά, το θέμα άπτεται σοβαρής έρευνας και επέμβασης του τμήματος των δημοσίων σχέσεων της επιχείρησης;



Τα κείμενα αποτελούν απόψεις και κρίσεις του κ. Στέργιου Ακρίβου. O Στέργιος Ακρίβος είναι σύμβουλος στρατηγικής και εικόνας.


επιστροφή




Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού