Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

Prview


20 Μαϊου 2009


Η καλύτερη διαφήμιση για τη δουλειά μας είναι οι ίδιοι οι πελάτες μας.

Αποτελεί πολύ παλιά ρήση και πολλοί είναι αυτοί που δεν συμφωνούν με τη συγκεκριμένη λογική και δίνουν έμφαση στο θετικό αποτέλεσμα προβολής μόνο όταν εκπονούν μεγάλα διαφημιστικά προγράμματα υψηλής χρηματικής αξίας.

Η αίσθηση μου είναι ότι ο πελάτη μιας επιχείρησης όταν μείνει ευχαριστημένος από τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα της μετατρέπεται αυτόματα σε μέσο εγγυημένης προβολής και διαφήμισης για την ίδια με τους ευνοϊκότερους όρους που μπορεί να επιτρέψουν οι συνθήκες κάθε φορά.

Είναι όμως τόσο εύκολο να δείξουμε σε κάποιον που δείχνει προτίμηση στην επαγγελματική μας οντότητα ότι όντως έχει κάνει τη καλύτερη επιλογή;

Συνήθως οι άνθρωποι εργάζονται σκληρά για κάτι όταν έχουν να περιμένουν κάποιο οικονομικό όφελος σε σύντομο χρονικό διάστημα και κυρίως όταν πρόκειται να ασχοληθούν για πρώτη φορά με ένα νέο πελάτη ο οποίος εμφανίζεται και δημιουργεί προϋποθέσεις
"σπασίματος" της ρουτίνας της απασχόλησης με τους μέχρι τότε δεδομένους πελάτες τους.

Από εκεί και πέρα όμως ο ενθουσιασμός είναι παροδικός και πολλά μοντέλα επαγγελματικής συμπεριφοράς κάνουν την εμφάνιση τους είτε εσκεμμένα είτε όχι με αποτέλεσμα να χάνεται η ουσία μιας αληθινής σχέσης μεταξύ επιχείρησης και πελάτη.

Στο σημείο αυτό πριν δώσω ένα παράδειγμα για να γίνω πιο κατανοητός θα ήθελα να αναφέρω ότι πιστεύω σε μεγάλο βαθμό ότι  η πλευρά της επιχείρησης είναι αυτή που καθορίζει το πλαίσιο ανάπτυξης είδους σχέσης με τον πελάτη όσο περίεργος ή ιδιόρρυθμος και αν είναι αυτός.

Αν υποθέσουμε ότι μία ομάδα ανθρώπων η οποία ασχολήθηκε αρκετό χρόνο με ένα project διαπιστώνει ότι η βάση πάνω στην οποία στηρίχθηκε η όλη δραστηριότητα είναι λίγο ή εξ' ολοκλήρου λανθασμένη ποια θα πρέπει να είναι η σωστή αντίδραση και συμπεριφορά;

Να παραδώσει το project και να ελπίζει σε συγκυρίες και συμπτώσεις  που θα οδηγήσουν σε ένα καλό αποτέλεσμα;

Να διορθώσει την πρόταση στα επίμαχα σημεία όπου πιστεύει ότι υπάρχει το πρόβλημα;

Να παραδώσει τη δουλειά της και να προσπαθήσει να ρίξει έντεχνα τις ευθύνες σε οποιοδήποτε άλλο θα εμπλακεί στην υπόθεση υλοποίησης του project;

Να αποσύρει τελείως την πρόταση, να ζητήσει νέα διορία και να δημιουργήσει μια νέα, πιο μελετημένη και συγκροτημένη με ισχυρότερες προϋποθέσεις επιτυχίας του εγχειρήματος;

Αν μπούμε στη διαδικασία να ρωτήσουμε 10 διαφορετικούς ανθρώπους να είστε σίγουροι ότι και τα τέσσερα ενδεχόμενα θα είναι μέσα σε κάποιες από τις απαντήσεις τους. Το θέμα είναι να επιλέξουμε εκείνη την απάντηση η οποία δεν θα βάζει σε κανένα κίνδυνο την επαγγελματική μας ακεραιότητα και υπόληψη και θα προσφέρει στον πελάτη μας ελεύθερο και καθαρό πεδίο ώστε να δημιουργήσει το δικό του θετικό μύθο για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα μας στο περιβάλλον και στο κοινωνικό περίγυρο του.

Νομίζω ότι η πρόταση η οποία ταιριάζει στα παραπάνω είναι αυτή της απόσυρσης για κάποιον επαγγελματία ή επιχείρηση η οποία δεν επιθυμεί ένα ευκαιριακό μεγάλο η μικρό (δεν έχει σημασία) οικονομικό κέρδος αλλά επιθυμεί να έχει για μεγάλο χρονικό διάστημα οικονομικές απολαβές και το κυριότερο να απολαμβάνει τη σύσταση και τη διαφήμιση μέσω ενός πελάτη ο οποίος αντιλήφθηκε ότι η επιχείρηση τον αντιμετώπισε με τιμιότητα, συνέπεια, επαγγελματική δεοντολογία και με ανθρώπινες σχέσεις υψηλής κουλτούρας και ποιότητας.


* Τα κείμενα αποτελούν απόψεις και κρίσεις του κ. Στέργιου Ακρίβου.


επιστροφή


Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού