Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

Prview


10 Μαϊου 2007


Γιατί η επιλογή του διαφημιστικού εντύπου το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι μιας ολοκληρωμένης καμπάνιας πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα από την οργανωμένη μορφή των δημοσίων σχέσεων;


Από τη στιγμή που χαραχθεί μια στρατηγική για την επικοινωνιακή υποστήριξη ενός αντικείμενου (πρόσωπο, οργανισμός, εταιρεία ή προϊόν) οι ΔΣ οφείλουν να παίξουν τον βασικό ρόλο του συντονιστή όλων των επικοινωνιακών δραστηριοτήτων με πρωταρχικό σκοπό την εξάλειψη κάθε ανακολουθίας που μπορεί να σχετιστεί με την ίδια.

Ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί στο δημιουργικό και γραφιστικό κομμάτι της επικοινωνίας με την οποία θα υποστηριχθεί η σχεδιαζόμενη στρατηγική γιατί η έλλειψη επιστημονικής κατάρτισης από την πλευρά των διαχειριστών αυτής της μορφής υπηρεσίας των ΔΣ μπορεί πολύ εύκολα να οδηγήσει σε κακές και λανθασμένες επιλογές. Το γεγονός ότι ένα διαφημιστικό έντυπο έχει άψογη αισθητική σχεδίαση και εντυπωσιακή εμφάνιση δεν είναι αρκετό από μόνο του ώστε να επιλεγεί για να χρησιμοποιηθεί.

Ένας γραφίστας είναι καλλιτέχνης και μπορεί εύκολα να κερδίσει τις εντυπώσεις και τα θετικά σχόλια του οποιονδήποτε για τα σχεδιαστικά του αποτελέσματα. Δεν είναι όμως ούτε ερευνητής κοινής γνώμης, ούτε δημιουργός και διαχειριστής εικόνας αλλά και το βασικότερο ούτε σχεδιαστής επικοινωνίας με την πραγματική έννοια και την επαγγελματική συνέπεια του όρου ώστε να μπορεί να επιλέγει αυτός ή κάποιος του ίδιου πεδίου τα στοιχεία και το υλικό πάνω στα οποία θα δημιουργηθεί το έντυπο.

Στο σημείο αυτό θα σας δώσω ένα παράδειγμα που θα κάνει όλα τα παραπάνω να φαίνονται πιο κατανοητά:

Δύο συνοικιακά καφέ-μπαρ είναι ανταγωνιστικά μεταξύ τους, λειτουργούν μόνο το χειμώνα και εβρισκόμενα μέσα σε ανενεργή περίοδο καλοκαιριού το ένα από τα δύο κάνει μια τεράστια επένδυση σε ανακαίνιση κερδίζοντας το συγκριτικό πλεονέκτημα για τα προβαλλόμενα στοιχεία στα διαφημιστικά του φυλλάδια.

Ο ιδιοκτήτης του δεύτερου καταστήματος δεν σκοπεύει να προχωρήσει σε κάποια ανακαίνιση και απευθύνεται σε επαγγελματίες της επικοινωνίας τη στιγμή που ένα εξαιρετικό σε εμφάνιση διαφημιστικό έντυπο της ανταγωνιστικής επιχείρησης κάνει την εμφάνιση του. Το έντυπο αυτό έχει δημιουργηθεί από ένα τυπογραφείο χωρίς καμία έρευνα, με ευρηματικό ναι μεν σλόγκαν αλλά χωρίς καμία στοχοθέτηση κοινού και σε ότι αφορά την εικαστική του πλευρά παρουσιάζει κάτι υπέροχο που τονίζει τις 4 εποχές του χρόνου όταν το κατάστημα αυτό δεν λειτουργεί όπως προείπαμε την καλοκαιρινή περίοδο.

Για τους επαγγελματίες επικοινωνίας τα πράγματα είναι απλά καθώς η έντυπη διαφήμιση του παραπάνω καταστήματος μπορεί να θεωρηθεί ανύπαρκτη αφού προκαλεί σύγχυση και το μόνο ουσιαστικά που πετυχαίνει είναι η αδιάφορη προβολή της ημέρας έναρξης.

Βασιζόμενοι στην αδυναμία προβολής της ανακαίνισης της ανταγωνιστικής επιχείρησης το παιχνίδι της επικοινωνίας "παίζεται" χωρίς κανένα πλέον πλεονέκτημα από καμία πλευρά και οι επικοινωνιολόγοι επιτίθενται στην αυθόρμητη "σύγχυση" που προκαλεί το φυλλάδιο του τυπογραφείου με έντεχνη "σύγχυση" επικοινωνιακής ευρηματικότητας.

Δημιουργούν ένα έντυπο πολύ απλό και οικείο στον μέσο αποδέκτη χρησιμοποιώντας ένα μόνο χρωματισμό, ένα τεράστιο ερωτηματικό μέσα σε κύκλο, ημερομηνία έναρξης και απλοϊκά γραμμένο με κεφαλαία γράμματα τη φράση "ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ"

Το ποιο από τα δύο φυλλάδια - έντυπα πέτυχε το σκοπό του το αφήνω στην κρίση σας καθώς η δική μου θέση είναι ορατή και ξεκάθαρη προσπαθώντας σύντομα να θίξω περισσότερα από ένα θέμα που έχουν να κάνουν με την καλή ή κακή ποιότητα του διαφημιστικού, με πραγματικό ή όχι επαγγελματικό υπόβαθρο, σχεδιασμού του εντύπου.



*  
Τα κείμενα αποτελούν απόψεις και κρίσεις του κ. Στέργιου  Ακρίβου


επιστροφή



Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού