Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

Prview

Δημοσιεύτηκε 17 Μαϊου 2007


Ερώτηση:

Η διαφημιζόμενη μείωση της τιμής ενός προϊόντος είναι μια απλή διαδικασία ή χρειάζεται ειδική επικοινωνιακή επεξεργασία;

Απάντηση:

Μερικά λεπτά παρακολούθησης διαφημιστικών μηνυμάτων οποιασδήποτε οπτικοακουστικής προσέγγισης είναι αρκετά για να γίνουμε αποδέκτες διαφόρων προσπαθειών προσέλκυσης του καταναλωτή με βασικό χαρακτηριστικό το κέρδος που αποκομίζει ο ίδιος από τη μείωση της τιμής του προϊόντος.

Η παρατήρηση μιας τέτοιας ερευνητικής δραστηριότητας όσο γενικευμένη και αν είναι δεν έχει πάντοτε τα ίδια αποτελέσματα και συμπεράσματα καθώς σε μερικά διαφημιστικά μηνύματα έχουμε την απόλυτη εκδοχή του επαγγελματισμού σε ότι αφορά την μεταφορά του μηνύματος στο κοινό ενώ σε άλλα έχουμε φανερή εμφάνιση στοιχείων ερασιτεχνισμού και μη ποιοτικού επικοινωνιακού σχεδιασμού.

Για να γίνουμε πιο κατανοητοί ίσως είναι καλύτερα να χρησιμοποιήσουμε ένα παράδειγμα με συγκεκριμένο προϊόν.

Ας υποθέσουμε ότι το αναψυκτικό π.χ. "no name" παρουσιάζει στη συσκευασία του με κομψό διαφημιστικό τρόπο μια μείωση της τιμής του, της τάξεως των 10 λεπτών επιθυμώντας με αυτό τον τρόπο να αυξήσει τις πωλήσεις του.

Στο σημείο αυτό προκύπτουν μια σειρά από σημαντικά ερωτήματα τα οποία στο σύνολο τους έχουν να κάνουν με την γενικότερη εταιρική εικόνα της επιχείρησης που παράγει αυτό το προϊόν.

Πιο συγκεκριμένα:

- Χρειαζόταν πραγματικά αυτή η μείωση της τιμής ή ήταν μια έμπνευση της στιγμής που ενθουσίασε εξαιτίας των θετικών συνεπειών που προκύπτουν από αναλύσεις μόνο βραχυπρόθεσμων αποτελεσμάτων;

- Η κίνηση αυτή που γίνεται με σκοπό την αύξηση των εσόδων ενισχύεται επικοινωνιακά όσο θα έπρεπε και ποιοτικά αλλά και ποσοτικά;

- Μήπως θεωρείται από τους υπεύθυνους ότι μια αισθητικά καλή μακέτα που απλά δείχνει και υπερτονίζει τη μείωση της τιμής είναι αρκετή για να στηριχθεί επάνω της μια ολόκληρη καμπάνια;

- Αναλογίστηκαν το κόστος που μπορεί να υπάρξει στο κύρος του προϊόντος αλλά και γενικότερα στο προφίλ της εταιρία παραγωγής του από αυτή την υποτυπώδη, σίγουρα στα μάτια του καταναλωτή, μείωση της τιμής;

- Είναι δυνατόν ένας καταναλωτής ο οποίος είτε διέπεται είτε όχι από καταναλωτική συνείδηση να μην σχολιάσει τη μείωση της τιμής του προϊόντος που χρόνια επιλέγει;

- Σκέφτηκε κανείς τη "πάσα" που κάνουν, για να χρησιμοποιήσουμε και ποδοσφαιρικούς όρους, η οποία δίνει την ευκαιρία σε ανταγωνιστές να αφήσουν στην αγορά υπονοούμενα για τη σχέση ποιότητας και τιμής καλλιεργώντας τεχνηέντως ένα "ύποπτο" ανταγωνιστικό και επιχειρηματικό κλίμα;

Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι ότι η μείωση των τιμών στα προϊόντα χρειάζεται μεγάλη μελέτη και επιστημονική σύνεση και συνέπεια.

Δεν είναι μια "εύκολη υπόθεση" που μπορεί να διαχειριστεί ο κάθε αδαής που πιστεύει ότι όλα είναι μια "απλή διαδικασία" γνωστοποίησης κάποιων πραγμάτων τα οποία αν φανούν όμορφα ή αστεία ή προκλητικά στα ΜΜΕ τότε έχει επιτευχθεί απόλυτα ο στόχος του.

Όμορφα, αστεία ή προκλητικά!

Απουσιάζει όμως δυστυχώς το "ΣΩΣΤΑ" το οποίο μπορεί να εγγυηθεί την ομαλή μετάβαση του μηνύματος από την εταιρεία παραγωγής στο κοινό της και την δημιουργία εκείνων των προϋποθέσεων ότι η μείωση της τιμής πραγματοποιήθηκε για λόγους σοβαρού και θετικού περιεχόμενου και σε καμία περίπτωση για αιτίες κακής ποιότητας ή επικίνδυνης οικονομικής κατάστασης.



* Τα κείμενα αποτελούν απόψεις και κρίσεις του κ. Στέργιου Ακρίβου.


επιστροφή

Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού