Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

Prview


04 Μαϊου 2009


Είσαι leader;  Απέδειξε το! Μέρος ΙΙ

Όταν μια επιχείρηση αναθέτει τη διαχείριση της σε ένα manager αυτόματα η ίδια αναμένει κάποια θετικά αποτελέσματα από τον ίδιο τα οποία τις περισσότερες φορές ταυτίζονται με την αύξηση των κερδών της.

Με λίγα λόγια ο manager διαχειρίζεται χρήματα της επιχείρησης με σκοπό να φέρει περισσότερα χρήματα στην ίδια γεγονός το οποίο του δημιουργεί πολλαπλό άγχος και πολλές φορές μη καθαρή σκέψη και λανθασμένες συμπεριφορές.

Το βασικό μυστικό λοιπόν είναι ότι αυτός δεν πρέπει να υιοθετήσει μόνο τη λογική της επένδυσης η οποία μεταφράζεται με οικονομικούς όρους αλλά θα πρέπει να συμπεριλάβει στη στρατηγική του και τη   φιλοσοφία της επένδυσης στο ανθρώπινο δυναμικό χωρίς ίχνος  όμως οικονομικής εξάρτησης και συνύπαρξης με αυτό.

Πόσο παραγωγική μπορεί να θεωρηθεί μια επιχείρηση στην οποία ο ηγέτης της δεν εμπνέει σεβασμό;

Πόσο παραγωγική μπορεί να θεωρηθεί μια επιχείρηση στην οποία ο ηγέτης της δεν έχει καθόλου καλή σχέση με τα στελέχη και τους υφισταμένους του γενικά;

Ακόμα και αν πούμε ότι η κακή σχέση μπορεί να ξεπεραστεί λόγω επαγγελματικής συνέπειας και δεοντολογίας και των δύο πλευρών δεν μπορούμε να πούμε ότι με τον ίδιο τρόπο μπορούμε να αφήσουμε πίσω μας δεδομένα όπως ότι οι εργαζόμενοι μιας επιχείρησης δεν έχουν καλή γνώμη για το manager τους.

Αρα το βασικό σύνθημα μας είναι ένα: επενδύουμε στον άνθρωπο, επενδύουμε στη σχέση αμοιβαίου σεβασμού με τους εργαζόμενους.

Η επιβράβευση, η πρωτοβουλία και η ένδειξη εκτίμησης της εργασίας του άλλου είναι τρία βασικά χαρτιά επιτυχίας για κάποιον που είναι, επιθυμεί ή πρόκειται να γίνει ηγέτης μιας επαγγελματικής πρωτοβουλίας.

Εκφράσεις του τύπου "συγχαρητήρια έβγαλες ασπροπρόσωπη την εταιρεία μας μέσω της καταπληκτικής δουλειάς σου" ή "θα ήθελα να μου πείτε τις γνώμες σας σχετικά με αυτό π.χ. το project" απεικονίζουν την επιβράβευση και την πρωτοβουλία που αναφέραμε παραπάνω και βάζουν για τα καλά στο παιχνίδι του κοινού στόχου και του δημιουργικού ανταγωνισμού τον εκάστοτε εργαζόμενου που βρίσκεται σε ανάλογη θέση απέναντι από το manager του.

Επίσης η ένδειξη εκτίμησης και σεβασμού του επαγγελματικού και όχι μόνο έργου ενός υφισταμένου είναι εύκολο να αποδοθεί χρησιμοποιώντας τη λέξη "ευχαριστώ" ή ένα δώρο που φυσικά δεν θα αγγίζει τα όρια που ξεπερνούν την καλοπροαίρετη αναγνώριση και αποδοχή ώστε να δημιουργούνται οι συνθήκες για άλλου είδους σχέσεις κακόβουλου περιεχομένου.

Γενικά πολλά μπορούν να γραφτούν και να ειπωθούν για το πως είναι ένας καλός ή κακός leader και χρήσιμο είναι αν έχουμε το χρόνο να συλλέγουμε πληροφορίες από όλες τις σχολές σκέψης της διοίκησης και να τις επεξεργαζόμαστε και να τις μελετούμε.

Η άποψη μου πάντως σ΄ αυτό το κομμάτι είναι ότι πέρα από τις σπουδές, τις γνώσεις και τα μεταπτυχιακά που σαφώς και χρειάζονται σε τέτοιες θέσεις υπάρχει και το θέμα για το αν κάποιος μπορεί να γίνει όντως ηγέτης για αυτό και κλείνω τη σημερινή δημοσίευση με την εξής φράση:

Είσαι leader;  Απέδειξε το!


* Τα κείμενα αποτελούν απόψεις και κρίσεις του κ. Στέργιου Ακρίβου.


επιστροφή


Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού