Έναν διαδικτυακό τόπο μπορούν να κατασκευάσουν όλοι. Να παράγουν όμως επικοινωνία μέσω αυτού του διαδικτυακού σημείου χρειάζονται απαραίτητα ειδικοί επιστήμονες.
Τόσο η οικονομική κρίση όσο και η ολοένα και εντονότερη εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στην καθημερινότητα μας έχουν δημιουργήσει σε πολλούς μικρούς και μεγάλους επιχειρηματίες την εντύπωση ότι η μεγάλη ευκαιρία τους βρίσκεται στο διαδίκτυο.
Μετά από μια σύντομη έρευνα που μπορεί να επιχειρήσουν οι διάφορες επιχειρηματικές αναζητήσεις και έχοντας μικρή σχέση και αντίληψη του μέσου καταλήγουν τις περισσότερες φορές το "big chance" που ονειρεύτηκαν να μετατρέπεται σε φιάσκο με αποτέλεσμα να αποστρέφονται από εκεί και έπειτα πολύ εύκολα τη δύναμη του διαδικτύου.
Αυτό κυρίως συμβαίνει γιατί η υλοποίηση του πρώτου πειραματισμού τους με τη νέα τεχνολογία πραγματοποιήθηκε από την πιο φθηνή πρόταση ή λύση που έφτασε στα χέρια τους.
Προσέξτε τι λέω.
Την πιο φθηνή όχι την πιο συμφέρουσα που περιείχε στρατηγική, γραπτή πρόταση και ίσως ένα συμφωνητικό εύρυθμης συνεργασίας, αν όχι κανονικό συμβόλαιο.
Αλλο φθηνή, επαγγελματική όμως πρόταση και άλλο φθηνή λύση ανάγκης "απλά και μόνο για δοκιμή και μετά βλέπουμε" φιλοσοφία για την οποία την μεγαλύτερη ευθύνη έχει ο επιχειρηματίας που την ακολουθεί γιατί θα μπορούσε κάλλιστα να μην κάνει καθόλου διαδικτυακό τόπο μέχρι να κατανοήσει τι συμβαίνει με τις νέες τεχνολογίες.
Είναι γεγονός ότι σε πρώτη φάση κανείς δεν μπορεί να καταλάβει με ποιο τρόπο μπορεί να του προσφέρει στην ανάπτυξη της επιχειρηματικής του δραστηριότητας το διαδίκτυο και επίσης είναι σεβαστό ότι δεν θέλει να επενδύσει πολλά χρήματα σε κάτι που δεν πολυπιστεύει εξ' αρχής.
Το θέμα όμως είναι ότι δεν μπορεί ο επιχειρηματίας να εμπιστεύεται τον καθένα που τον ενημερώνει ότι μπορεί να κατασκευάσει ένα website χωρίς όμως ο ίδιος ο "υποψήφιος κατασκευαστής" να έχει την παραμικρή επαφή και σχέση με σπουδές ή τεχνικές και ειδικές γνώσεις στον επικοινωνιακό τομέα.
Είναι άλλο πράγμα η κατασκευή ενός διαδικτυακού τόπου και άλλο πράγμα η επικοινωνιακή του επεξεργασία η οποία περιλαμβάνει την οπτική απεικόνιση, την εκφραστική και γραφιστική προσέγγιση.
Όποιος ταυτίζει τις δύο υπηρεσίες χωρίς υπόβαθρο έχει υποπέσει σε μεγάλο σφάλμα και το μόνο που πετυχαίνει είναι να δημιουργεί μια πηγή αρνητικής προβολής στο διαδίκτυο της επιχείρησης που θέλησε να δημιουργήσει μια ιστοσελίδα με σκοπό να κερδίσει κάτι το οποίο αγνοούσε αλλά φοβόταν μήπως το κέρδιζαν οι ανταγωνιστές της.
Κλείνοντας αυτό το γραπτό και με σαφή διάθεση να μην κουράσω αυτόν που το διαβάζει θα προσθέσω μόνο την εξής φράση:
Έναν διαδικτυακό τόπο μπορούν να κατασκευάσουν όλοι. Να παράγουν όμως επικοινωνία μέσω αυτού του διαδικτυακού σημείου χρειάζονται απαραίτητα ειδικοί επιστήμονες.
Τα κείμενα αποτελούν απόψεις και κρίσεις του κ. Στέργιου Ακρίβου.O Στέργιος Ακρίβοςείναι σύμβουλος στρατηγικής και εικόνας.