Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

Prview


Δημοσιεύτηκε 02 Απριλίου 2020



Ερώτηση:

Ήρθε το τέλος της επιχείρησής μου; Το internet μπορεί να με βοηθήσει; Ελπίζω ή όχι;

Απάντηση:

Οι στιγμές που ζούμε είναι σίγουρα μοναδικές και μάλλον δεν υπάρχει ιστορικό προηγούμενο ώστε να βασιστούμε σε κάποιο πλάνο και να επενδύσουμε σ’ αυτό για την επόμενη "ημέρα".


Σίγουρα, μιλάμε όμως για μια νέα εποχή και πιο συγκεκριμένα για μια "νέα DIGITAL εποχή" η οποία μπορεί να ξαναφέρει την επαγγελματική ηρεμία και επιτυχία.

Καθημερινά έχουμε επικοινωνίες με πολλούς ανθρώπους οι οποίοι μπροστά στην έντονη ανησυχία τους είναι έτοιμοι να κάνουν ότι τους πουν αρκεί να μην χάσουν αυτά που μέχρι τώρα απόκτησαν με κόπο, μεράκι και αρκετές ή καλύτερα άπειρες ώρες δουλειάς.

Ξαφνικά το διαδίκτυο το οποίο για πολλούς, μέχρι πριν την εμφάνιση του ιού ήταν απλά μια "αρπαχτή" φαντάζει η μόνη λύση για τη συνέχεια της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας.

"Ισχύει όμως αυτό;  Θα μπορέσει να τα καταφέρει η κάθε επιχείρηση;"

Στο σημείο αυτό θέλουμε να κάνουμε παρέμβαση με τη συγκεκριμένη άποψη για να δώσουμε μια νότα αισιοδοξίας και ελπίδας στη μικρή επιχείρηση, στο μικρό έμπορο και μικρό ελεύθερο επαγγελματία.

Σε πρώτη φάση να πούμε ότι δεν χρειάζεται πανικός, υστερίες και νευρικές κινήσεις μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο και να ακουστεί το νέο σύνθημα #βγαίνουμε_από_το_σπίτι που περιμένουμε όλοι μετρώντας τις ημέρες, τις ώρες, τα δευτερόλεπτα.

"Γιατί,  για να μπορέσουμε να δουλέψουμε πρέπει να βγούμε από τα σπίτια."

Τώρα σε ότι αφορά το διαδίκτυο και τη μεταφορά του όγκου των εργασιών και των πωλήσεων σε αυτό είναι μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ ευκαιρία για κάθε επιχείρηση.

Προσέξτε τι λέμε…

"Τεράστια ευκαιρία για κάθε επιχείρηση και όχι λύση για κάθε επιχείρηση γιατί η διαφορά είναι εξαιρετικά μεγάλη."

Οι επιχειρήσεις που επένδυσαν τα προηγούμενα χρόνια στο διαδίκτυο και στη παρουσίαση τους στα social media με το σωστό και επαγγελματικό τρόπο είναι τυχερές, πρέπει να συνεχίσουν ότι έκαναν, να εκπαιδευτούν ακόμα περισσότερο στα νέα δεδομένα που αναπτύσσονται και μπορούν να απαντηθούν τεχνολογικά και δεν θα έχουν κανένα απολύτως πρόβλημα ακόμα και αν κλείσουν τα φυσικά τους καταστήματα ή τις φυσικές τους έδρες.

Σίγουρα θα χρειάζονται ένα χώρο δουλειάς ή ένα χώρο αποθήκευσης προϊόντων αλλά σε καμία περίπτωση πλέον δεν θα πάθουν και τίποτα αν όλοι αυτοί οι χώροι δεν είναι εξαιρετικά ελκυστικοί και γοητευτικοί για κάθε νέο ή υποψήφιο πελάτη.  

Λειτουργικοί θα πρέπει να είναι σε πρώτη φάση. Ο λόγος απλός.  

Θα αργήσει πολύ να σας επισκεφτούν στον επαγγελματικό σας χώρο και όσοι θα το κάνουν, θα βιάζονται γιατί θα αγχώνονται και το κυριότερο δεν θα παρατηρήσουν εντελώς τίποτα από το design του χώρου σας.

Σαφώς και δεν αναφερόμαστε εδώ για χώρους μαζικής εστίασης και διασκέδασης γιατί αυτές οι επιχειρήσεις γρήγορα θα βρουν βηματισμό λόγω του πολυήμερου εγκλωβισμού του κοινού τους.

Να είστε σίγουροι ότι μόλις τελειώσει όλο αυτό, η δουλειά αυτών των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων θα ανέβει κατακόρυφα και πολύ περισσότερο αυτών που φρόντιζαν επιμελώς τη διαδικτυακή εικόνα τους τα προηγούμενα χρόνια.

"Όλοι ονειρεύονται ήδη έναν καφέ, ένα ποτό, ένα φαγητό, κοκ να το απολαύσουν χωρίς κανέναν περιορισμό."

Δηλαδή μας συμβουλεύετε να παρατήσουμε τους επαγγελματικούς χώρους μας που ξοδέψαμε για αυτούς,  ίσως ρωτήσει κάποιος.

Η  απάντηση μας είναι κατηγορηματική.  

"Όχι, βέβαια. Απλά σας δίνουμε την οπτική της επόμενης ημέρας και την περίπτωση που επιθυμείτε πλέον να επενδύσετε 100% των προσπαθειών σας στο διαδίκτυο."

Επομένως οι επιχειρήσεις που είχαν φροντίσει τη συνολική διαδικτυακή τους εικόνα με επαγγελματική ανάπτυξη και μεθοδολογία δεν έχoυν να φοβηθούν τίποτα.

"Ίσα, ίσα που έχουν να περιμένουν πολλά και όμορφά."

Τι συμβαίνει όμως με όλους αυτούς που δεν έχουν καμία διαδικτυακή παρουσία ή έχουν ένα website ή ένα e-shop με social media που διαχειρίζονται ένας γραφίστας, ένας προγραμματιστής, ένας δικηγόρος, ο αδελφός,  εγγονός,  ο ξάδελφος, ο τυπογράφος, η γραμματέας ή ακόμα και οι ίδιοι κατά τον τρόπο που πιστεύουν ότι είναι σωστός;

Εδώ, χρειάζονται λίγες κουβέντες και δραστικές λύσεις γιατί πλέον δεν υπάρχουν περιθώρια ούτε είναι επιτυχία "χωρίς κανένα κεφάλαιο επένδυσης και με προσευχές και τύχη" να έχουν κάποιες παραγγελίες ή κάποια μηνύματα συνεργασιών πχ στο ερασιτεχνικό ηλεκτρονικό κατάστημα ή website παρουσίασης που δημιούργησαν.

Γιατί με τις "κάποιες μόνο παραγγελίες" δεν μπορεί να υπάρξει οικονομική επιβίωση επιχείρησης και φυσικά όλα τα αρνητικά αυτής της κατάστασης έπονται.

Αγαπητοί φίλοι αυτής της κατηγορίας σκέψης και φιλοσοφίας ίσως είναι μια ευκαιρία να αντιληφθούμε ότι όλοι δεν κάνουν για όλα και για όλες τις δουλειές.

Και ναι, παρόλο που μπορεί να ακούγεται λίγο δυσάρεστα ισχύει το παρακάτω...

"ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ" όσο και αν πιστεύετε το αντίθετο και θα ήταν φοβερά χρήσιμο για εσάς να το πάρετε απόφαση και να ξανακάνετε όλη την διαδικτυακή εικόνα της επιχείρησής σας από την αρχή με σχέδιο, καθοδήγηση και στόχους σε συνεργασία με ανθρώπους που έχουν το “Know How” και την επιστημονική επάρκεια.

Μην ψάχνετε "φθηνές" λύσεις. Δεν υπάρχουν.
Απλά είναι "κακές" λύσεις.

Κάνετε έρευνα, μιλήστε με ανθρώπους, δείτε τι έχουν να σας πουν και εμπιστευτείτε αυτούς που πραγματικά γνωρίζουν τι λένε και χαρακτηρίζονται από επαγγελματισμό και εντιμότητα.

Επειδή αυτή τη φορά, θα πρέπει να επιλέξετε ώριμα και επαγγελματικά για συνεργάτες που θα ασχοληθούν με την επιχείρησή σας σε βάθος χρόνου ώστε να έρθουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Θα είναι δηλαδή "συνεργασία ζωής" για αυτό φροντίστε να κάνετε τη σωστή επιλογή.




Τα κείμενα αποτελούν απόψεις και κρίσεις του κ. Στέργιου Ακρίβου. O Στέργιος Ακρίβος είναι σύμβουλος στρατηγικής και εικόνας.





Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού