Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

Prview


Δημοσιεύτηκε 21 Ιουνίου 2005



Ερώτηση:

Ποια είναι τα βήματα που μπορούν να μας οδηγήσουν σε μια πετυχημένη παρουσίαση;

Απάντηση:

Κατά την διάρκεια της φοιτητικής, επαγγελματικής καθώς και της προσωπικής μας διαδρομής έχουμε συναντήσει ή συναντούμε πολλές περιπτώσεις που χρειάζεται να επιστρατεύσουμε όλα τα προσόντα μας για να πείσουμε κάποιον για την αξία των επιχειρημάτων μας.

Η προαναφερόμενη αξία αυτών αυξάνεται αισθητά όταν η παρουσίαση τους γίνεται με τέτοιο τρόπο που να προκαλεί θετικές εντυπώσεις και ευνοϊκές εξελίξεις προς την κατεύθυνση που επιθυμούμε να κινηθούν οι προσδιοριζόμενοι, από πριν, στόχοι μας.

Ας δούμε λοιπόν μερικά βήματα για μια καλή (επαγγελματική και φοιτητική κυρίως) παρουσίαση που θα μας φέρει εκ των πραγμάτων να διαπραγματευόμαστε από θέση ισχύος:

Βήμα Πρώτον: Καλογραμμένη παρουσίαση

Φροντίζουμε τα κείμενα μας να είναι απόλυτα κατανοητά χωρίς άστοχες υπερβολές και λέξεις αργκό που μειώνουν το κύρος της παρουσίασης. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει μελετημένη δομή, συνοχή και φυσικά να μην εμφανίζεται το παραμικρό ορθογραφικό λάθος που θα προκαλέσει αυτόματα την αμφισβήτηση από το κοινό που μας παρακολουθεί.

Βήμα δεύτερον: Επιλογή του σωστού στιλ

Τι θα παρουσιάσουμε και σε ποιον είναι τα δύο πιο σημαντικά ερωτήματα που πρέπει να κάνουμε στον εαυτό μας και έπειτα να επιλέξουμε εκείνα τα χρώματα, τα σχέδια και τις φωτογραφίες που θα αρμόζουν άριστα στην περίπτωση. Κάτι που πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα είναι και η κίνηση που θα χρησιμοποιήσουμε στην παρουσίαση μας ώστε να μην κουράζει και να αγγίζει αρκετά τα όρια της διακριτικής παρουσίας.

Βήμα Τρίτον: Οι πολλές πρόβες είναι μυστικό επιτυχίας

Δεν πρέπει να πέφτουμε θύματα της αυτοπεποίθησης μας για την ρητορική μας δεινότητα γιατί μπορεί να βρεθούμε παρατηρητές δυσάρεστων εκπλήξεων. Η συνεχόμενη πρόβα, μας αποκαλύπτει αδυναμίες που ρίχνόντας μια αρχική, επιφανειακή ματιά δεν είναι δυνατόν να είναι ορατές και φυσικά μένουν αδιόρθωτες με αποτέλεσμα να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο την ώρα της πραγματοποίησης της παρουσίασης.

Πρέπει να λάβουμε υπόψη μας, κατά την διάρκεια μια πρόβας, αστάθμητους παράγοντες που ίσως στην πραγματική παρουσίαση μας οδηγήσουνε να χάσουμε τον έλεγχο και να εκτεθούμε ανεπανόρθωτα. Άρα χρειαζόμαστε πολλές πρόβες ώστε να εκλείψει κάθε περίπτωση, όσο και απίθανη και αν είναι, να βρεθούμε στη δύσκολη θέση να μπερδέψουμε τα λόγια μας, να εκνευριστούμε ή να μην έχουμε τη δυνατότητα να απαντήσουμε σε κάποια ερώτηση που θα προέλθει από το κοινό.

Βήμα Τέταρτον: Δεν αγχωνόμαστε με το χρόνο

Όταν έχουμε κάποιους κανόνες να ακολουθήσουμε σε ότι αφορά την χρονική διάρκεια της παρουσίασης μας δεν προσπαθούμε να πείσουμε τον εαυτό μας ότι με τον έναν ή τον άλλον τρόπο θα κερδίσουμε ένα, δύο ή πέντε λεπτά παραπάνω από τον κανονικό μας χρόνο. Είναι πέρα για πέρα αντιεπαγγελματικό και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γινόμαστε αποδέκτες τυχαίων γεγονότων και φυσικά ευχών για να συμβούν αυτά ώστε να πετύχουμε τον σκοπό μας. Φροντίζουμε εξ' αρχής να χρονομετρήσουμε την παρουσίαση μας και την προσαρμόζουμε ακριβώς στα μέτρα του παρεχόμενου και επιτρεπτού χρόνου χωρίς να τον υπερβαίνουμε ούτε δευτερόλεπτο. Λειτουργώντας κατά αυτόν τον τρόπο απαλλαγόμαστε από κάθε άγχος να σκεφτόμαστε αν θα προλάβουμε ή το αντίθετο και είμαστε σίγουροι για το πρώτο αποτέλεσμα καθώς το έχουμε επαναλάβει πολλές φορές πριν την επίσημη παρουσίαση μας. Επομένως δεν υπάρχει κανένας λόγος άγχους για το χρόνο τη στιγμή που είμαστε απόλυτα "νόμιμοι" με αυτόν.

Βήμα Πέμπτον: Ελέγχουμε τα συναισθήματα μας

Το μεγάλο "στοίχημα" που πρέπει να κερδίσουμε μετά από μια καλή παρουσίαση είναι αυτό που έχει να κάνει με το "παιχνίδι των ερωτήσεων" από το κοινό που μας παρακολουθεί. Σίγουρα όλες οι ερωτήσεις δεν μπορεί να είναι καλοπροαίρετες όπως ούτε και όλα τα σχόλια να είναι κολακευτικά. Το περιβάλλον που λαβαίνει χώρα μια τέτοια διαδικασία είναι από τη φύση του ανταγωνιστικό και πρέπει να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις του αν θέλουμε να εξελιχθούμε και να επιτύχουμε. Μην αλλάζετε στάση, ύφος και ένταση φωνής ανάλογα με το συναίσθημα που σας προκαλεί μια ερώτηση ή ένα κακόβουλο σχόλιο.

Κρατώντας την ψυχραιμία και την ευγένεια που επιβάλλεται να μας συντροφεύει απαντάμε ανέκφραστοι στις ερωτήσεις όσο θετικές ή αρνητικές και αν είναι. Αν η ενόχληση από κάποια πλευρά είναι παρατεταμένη, εσείς πάντοτε πολύ ευγενικά και κάνοντας χρήση της πολύ καλής μελέτης που έχετε κάνει πριν την παρουσίαση επιχειρείτε να αποδείξετε στο υπόλοιπο κοινό την «ύποπτη» συμπεριφορά της συγκεκριμένης ώστε το ίδιο αργά ή γρήγορα να την αποδοκιμάσει εξαιτίας της «έντεχνης» και άδικης στρατηγικής της. Δεν υπάρχει ούτε μια περίπτωση το υγιές μέρος ενός κοινού-ακροατηρίου να μην πράξει κάτι τέτοιο.

Γενικά:

Μετά από την ορθή προσαρμογή των πέντε παραπάνω βημάτων στη δική σας επικοινωνιακή συμπεριφορά επιχειρώντας τον οποιονδήποτε εμπλουτισμό στοιχείων που θεωρείτε και κρίνετε ως απαραίτητα για την σωστή παρουσίαση σας, το μόνο που μπορώ να σας ευχηθώ είναι:

Kαλή Επιτυχία!



* Τα κείμενα αποτελούν απόψεις και κρίσεις του κ. Στέργιου Ακρίβου.


επιστροφή


Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού