Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

Prview


Δημοσιεύτηκε 27 Ιανουαρίου 2007


Ερώτηση:

Τι θα μπορούσαμε να πούμε για να περιγράψουμε πολύ σύντομα την λειτουργία του πολιτικού μάρκετινγκ;

Απάντηση:

Η κεντρική και όχι μόνο πολιτική σκηνή αποτελεί από τη φύση της μια ανταγωνιστική αλλά ταυτόχρονα και μια τεράστια αγορά στην οποία μπορούν να εφαρμοστούν με επιτυχία πολλές από τις στρατηγικές και τις τεχνικές που χρησιμοποιεί το εμπορικό μάρκετινγκ.

Τα "προϊόντα" σ' αυτή την περίπτωση αποτελούν οι διάφοροι πολιτικοί οι οποίοι διεκδικούν κάποιο πολιτικό αξίωμα και χρειάζεται φυσικά να καταφέρουν να γίνουν αρεστοί και ελκυστικοί στους ψηφοφόρους τους, τους λεγόμενους δηλαδή "καταναλωτές".

Το πολιτικό μάρκετινγκ στα πλαίσια υποστήριξης της πολιτικής επικοινωνίας του "προϊόντος - πολιτικού" αναλαμβάνει να φέρει σε πέρας το δύσκολο έργο της προώθησης και της δημιουργίας θετικής εικόνας για αυτό.

Κατά την διάρκεια της διαδικασίας αυτής χρησιμοποιεί τεχνικές και μεθόδους συλλογής, ανάλυσης και προβολής δεδομένων όμοιες με αυτές του εμπορικού μάρκετινγκ και επικοινωνίας μεταφράζοντας την επιτυχία της αποδεκτικότητας του "προϊόντος-πολιτικού"  όχι με υψηλές πωλήσεις και χρηματικούς όρους αλλά με ψήφους.

Τα τελευταία χρόνια σε ολόκληρο σχεδόν τον κόσμο, σε όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις η παρουσία του πολιτικού μάρκετινγκ θεωρείται κάτι παραπάνω από αναγκαία και σίγουρη γεγονός που αρκετές φορές ίσως να νοθεύει σε μεγάλο βαθμό τον πολιτικό ανταγωνισμό.

Αραγε κερδίζει, ο κατά κοινή ομολογία καλύτερος, κρινόμενος πάντα με αυστηρά πολιτικά και μόνο κριτήρια ή αυτός που υποστηρίζεται επικοινωνιακά με το καλύτερο δυνατόν πολιτικό μάρκετινγκ;

Τι σχέση μπορεί να έχει το δημοκρατικό έλλειμμα που συχνά - πυκνά σιγοψιθυρίζεται από τους πολιτικούς αναλυτές με το πολιτικό μάρκετινγκ;


* Τα κείμενα αποτελούν απόψεις και κρίσεις του κ. Στέργιου Ακρίβου.


επιστροφή

Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού