Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

Prview

24 Απριλίου 2014

Εδώ οι καλές ντομάτες, πατάτες.. Α! Έχω και facebook... Πάμε να σε "προωθήσω";

Πριν ξεκινήσω  το κείμενο μου επιθυμώ πραγματικά να ευχηθώ ολόψυχα, Χρόνια πολλά, Χριστός Ανέστη με υγεία, ευτυχία, ελπίδα και αισιοδοξία για όλον τον κόσμο.

Τα social media και πιο συγκεκριμένα το facebook πλημμύρισαν από αντίστοιχα μηνύματα.

Είναι κακό αυτό θα με ρωτήσετε άμεσα. Σαφώς και όχι.  Αντιθέτως θα έλεγα.  Αλλά πέρα από αυτά τα μηνύματα καθημερινά γινόμαστε παρατηρητές σχολίων, φωτογραφιών και δημοσιεύσεων χωρίς κανένα νόημα και κυρίως χωρίς καμία προστιθέμενη αξία.

Θα μου πει κάποιος πάλι και σένα τι σε πειράζει τι γράφω και λέω στους "διαδικτυακούς μου φίλους"  και φυσικά δίκιο θα έχει γιατί δεν εξηγήθηκα μέχρι τώρα τι ακριβώς θέλω να πω και να τονίσω. Για να μην σας κουράσω παραπάνω ας πάρουμε την ιστορία από την αρχή με πολύ απλά λόγια για να καταλαβαίνουμε όλοι.

Υπάρχει ο προσωπικός λογαριασμός facebook που εκφράζει ένα φυσικό πρόσωπο αλλά υπάρχει και ο επαγγελματικός λογαριασμός (page) o οποίος αντιπροσωπεύει έναν ελεύθερο επαγγελματία, ένα προϊόν, μια εταιρεία ή τέλος πάντων την οποιαδήποτε επιχείρηση που θέλει να προωθηθεί μέσω του facebook.

Εγώ, στον προσωπικό μου λογαριασμό, ως πρόσωπο πάντα και όχι ως επαγγελματίας ή επιχείρηση (ως επαγγελματίας μπορώ να έχω ένα δεύτερο σοβαρό προφίλ όπου θα προσέχω τι γράφω) μπορώ να δημοσιεύω ότι θέλω με σκοπό να προκαλέσω το γέλιο, τη λύπη ή τη χαρά χωρίς να σκέφτομαι την οποιαδήποτε "επικοινωνιακή" συνέπεια.

Γράφω για παράδειγμα:

"Ένας φήλος του Μιτσου μουπε ότι παναφαι  μπισκωτα Χ μάρκας"  

Αν το αναλύσουμε θα δούμε ότι η φράση είναι γεμάτη ορθογραφικά και συντακτικά λάθη χωρίς σημεία στίξης, κλπ.

Σε κάθε περίπτωση κανέναν δεν ενοχλεί μια τέτοια δημοσίευση από τον προσωπικό μου λογαριασμό τον οποίο τον χρησιμοποιώ μόνο για να επικοινωνώ με τους φίλους μου.


Ρωτώ τώρα τα εξής για να οδηγηθείτε στις απαντήσεις μόνοι σας.

1. Αν στον προσωπικό λογαριασμό μου facebook στον οποίο εμφανίζεται η επαγγελματική μου ιδιότητα μου (πχ σύμβουλος επικοινωνίας επιχειρήσεων)  θεωρείτε ότι  θα ήταν κομψό ή επαγγελματικό να βρισκόταν η φράση:


"Ένας φήλος του Μιτσου μουπε ότι παναφαι  μπισκωτα Χ μάρκας";

Μήπως θα μου έκανε κακό επαγγελματικά;  Η απάντηση είναι δική σας.

2. Αν η φράση:


"Ένας φήλος του Μιτσου μουπε ότι παναφαι  μπισκωτα Χ μάρκας"

βρισκόταν στην επίσημη σελίδα facebook μιας εταιρείας παραγωγής και εμπορίας μπισκότων μήπως άφηνε μια πικρή γεύση στους επισκέπτες της και ταυτόχρονα καταναλωτές των συγκεκριμένων προϊόντων; Η απάντηση είναι πάλι δική σας.

Είτε συμφωνώ είτε διαφωνώ με τις απαντήσεις που ενδεχομένως έχετε να δώσετε, οφείλω να σας ενημερώσω για τα παρακάτω:

1. Ναι όντως, μπορεί  το 95% των Ελλήνων να γνωρίζει άψογα να χειρίζεται το facebook αλλά αυτό δεν έχει καμία σχέση με την επικοινωνιακή του χρήση για επιχειρήσεις και προϊόντα.


2. Όταν θέλουμε να προωθήσουμε επαγγελματικά την επιχείρηση ή τα προϊόντα μας αυτό δεν μπορούμε να το κάνουμε μόνοι όσο καλά και αν γνωρίζουμε τις λειτουργίες ή όσες πληροφορίες αν συλλέξαμε από
"ειδικούς" δεξιά και αριστερά. Αν το κάνουμε αυτό απλά καταστρέφουμε χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε τη δημοσιότητα που επιχειρούμε.

3. Για να τα καταφέρετε στα social media χρειάζεται υπομονή και πολύ δουλειά. Πρέπει να στήσετε μια οργανωμένη καμπάνια με όρους ανάπτυξης μάρκετινγκ και επικοινωνίας.


Δυστυχώς, όσο καλά και αν χειρίζεστε το μέσο εσείς ή κάποιος άλλος δεν γνωρίζετε σίγουρα πως στήνονται οι επαγγελματικές καμπάνιες. Μπορεί ίσως μία φορά να πετύχετε έναν στόχο γιατί έτυχε αλλά μέχρι εκεί.

Τίποτα παραπάνω δεν πρόκειται να συμβεί αν δεν απευθυνθείτε σε επαγγελματίες που πραγματικά γνωρίζουν τι πρέπει να πράξουν τεχνικά και κυρίως επικοινωνιακά.

4. Και για να μην έχετε καμία αμφιβολία για αυτά που σας γράφω παραπάνω σκεφτείτε πολύ απλά ότι θέλετε να διαφημίσετε την επιχείρησή σας  ή το προϊόντα σας στην τηλεόραση.


Μπορεί να σας βοηθήσει ο οποιοσδήποτε που λέει ότι μπορεί;  Όχι, φυσικά.


Χρειάζεστε κάποιον να σας ενημερώσει ποιες ώρες και σε ποια κανάλια θα ήταν καλό να εμφανιστεί η διαφήμισή σας ώστε να έχετε τη μεγαλύτερη δυνατή απήχηση καθώς επίσης χρειάζεστε και κάποιον να ασχοληθεί με το σενάριο, το μοντάζ, τις τεχνικές λεπτομέρειες και όλα τα υπόλοιπα που χρειάζονται για ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα.

Εδώ, σε ότι αφορά την τηλεόραση, είμαι σίγουρος ότι όλοι συμφωνείτε απόλυτα μαζί μου.


Στο facebook λοιπόν τι αλλάζει και δεν συμφωνείτε όλοι μαζί μου;  Δεν πρόκειται για ένα μέσο μαζικής ενημέρωσης σαν την τηλεόραση που πρέπει να διαφημιστείτε σωστά;


Δεν πρέπει να επιλέξετε σωστά το κοινό και τις ώρες που θα διαφημιστείτε όπως θα κάνατε και στην περίπτωση διαφήμισης στο τηλεοπτικό μέσο;


Δεν πρέπει να δώσετε χρήματα για να διαφημιστείτε σωστά όπως θα κάνατε και με την τηλεοπτική διαφήμιση;


Αν αυτή τη στιγμή, έχετε μπερδευτεί λιγάκι τότε είστε στο σωστό δρόμο και αρχίζετε και παρατηρείτε, αν φυσικά μέχρι τώρα δεν την είχατε παρατηρήσει, τη σωστή λογική προώθησης και προβολής επιχειρήσεων και προϊόντων μέσω των social media και κυρίως μέσω του facebook.


Αν από την άλλη δεν καταλάβατε απολύτως τίποτα, τότε συνεχίστε να αφήνετε τη διαχείριση των social media της επιχείρησης ή των προϊόντων σας σε κάποιον που ασχολείται και πιστεύει ότι
"γνωρίζει" (γιος, κόρη, αδελφός, συμπέθερος, ο νέος σε ηλικία, μανάβης της γειτονιάς σας, κλπ) και αργά ή γρήγορα θα έρθετε αντιμέτωποι με την επιτυχία ή την αποτυχία της επιμονής σας.


Τα κείμενα αποτελούν απόψεις και κρίσεις του κ. Στέργιου Ακρίβου.


επιστροφή


Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού