Διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο τα χρώματα όταν υπηρετούν μια συγκεκριμένη δραστηριότητα Δημοσίων Σχέσεων;
Απάντηση:
Σε κάποια διαφημιστική καμπάνια την ευθύνη της οποίας αναλαμβάνει η υπηρεσία των Δημοσίων Σχέσεων θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη φροντίδα στην επιμέλεια των χρωμάτων που θα συνοδέψουν το μήνυμα που θα δημιουργηθεί τόσο για την έντυπη όσο και για την ηλεκτρονική επικοινωνία.
Ανάλογα με το κοινό στο οποίο θα απευθύνεται η διαφημιστική εκστρατεία θα γίνει και η επιλογή των χρωμάτων ώστε να επιτευχθεί ένας από τους πρωταγωνιστικούς στόχους που δεν είναι άλλος από αυτόν της ευνοϊκής υποσυνείδητης ανταπόκρισης του κοινού στο μήνυμα που τα κατάλληλα χρώματα εύκολα μπορούν να προκαλέσουν.
Τρία χρώματα με τα οποία βρισκόμαστε καθημερινά αντιμέτωποι και τα εντοπίζουμε κυρίως σε διαφημιστικά μηνύματα άλλοτε λιγότερο και άλλοτε περισσότερο επεξεργασμένα είναι το κόκκινο, το πράσινο και το μπλε.
Παρατηρήστε για μία εβδομάδα τα έντυπα που έρχονται στα χέρια σας και το background των τηλεοπτικών μηνυμάτων. Αν επιχειρήσετε μια βαθύτερη και πιο προσεκτική ματιά θα δείτε ότι η πλειοψηφία αυτών αφορά τα τρία προαναφερθέντα χρώματα στην ακριβή τους ή σε διάφορες άλλες διαμορφωμένες εκδοχές τους. Ας δούμε λοιπόν αυτά τα τρία χρώματα:
Κόκκινο: Χρώμα αισθήσεων, έντασης και δημιουργίας. Στην οπτική του κανείς εύκολα ερεθίζεται, αφυπνίζεται και τα αντανακλαστικά του βρίσκονται σε πλήρη εγρήγορση. Δεν είναι τυχαίο που επιλέγεται συχνά από καταστήματα παροχής του λεγόμενου "γρήγορου φαγητού".
Πράσινο: Συμβολίζει τη φύση, την ελπίδα και την αισιοδοξία. Αποτελεί χρώμα που απευθύνεται σε ομάδες ανθρώπων με σχετικά ανώτερο μορφωτικό επίπεδο από το μέσο και γι' αυτό όταν πρόκειται να χρησιμοποιηθεί για μηνύματα που απευθύνονται σε ετερόκλητα και μεγάλα κοινά προτιμείται κατά κανόνα διαμορφωμένη έκφανση του.
Μπλε: Ίσως το αγαπημένο χρώμα των περισσότερων ανθρώπων καθώς τα παραπλήσια χρώματα της θάλασσας και του ουρανού παραπέμπουν σε καταστάσεις ρομαντισμού και γαλήνης κάτι που η ανθρώπινη φύση και ύπαρξη έχει απόλυτη ανάγκη. Επίσης πρόκειται για σοβαρό χρώμα που δηλώνει υπευθυνότητα και ανωτερότητα πράγμα που επιτρέπει τη χρήση του σε καταστάσεις ή ακόμη καλύτερα σε παρουσιάσεις (π.χ. παρουσίαση κάποιου νέου εγχειρήματος) που θέλουν να "πείσουν" κάποιον (π.χ. πελάτη ) για τα πλεονεκτήματα και την ορθότητα των επιχειρημάτων του συνομιλητή του.
Ο καθένας μπορεί να ερμηνεύσει την παλέτα των χρωμάτων όπως επιθυμεί να τα αντιληφτεί ο ίδιος και κανένας δεν μπορεί να ισχυριστεί με απόλυτη σιγουριά την ύπαρξη κάποιων δεδομένων για την αντιμετώπιση των χρωμάτων από τους ανθρώπους.
Επομένως οι Δημόσιες Σχέσεις θα πρέπει να επιτελέσουν ουσιαστική έρευνα στο κοινό που θα απευθυνθούν για να επιτύχουν την ταύτιση χρωμάτων και συναισθημάτων ώστε να θεωρηθεί το μήνυμα τους άρτια κατασκευασμένο και κοινωνικά αποδεκτό, κάνοντας ορατό σε όλους μας την σημαντικότητα των χρωμάτων για την επιτυχία του μηνύματος.
Τα κείμενα αποτελούν απόψεις και κρίσεις του κ. Στέργιου Ακρίβου. O Στέργιος Ακρίβος είναι σύμβουλος στρατηγικής και εικόνας.