Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

Prview


Δημοσιεύτηκε 3 Ιουνίου 2008


Η σημαντικότητα της επιστολογραφίας

Σε καθημερινή βάση ένας οργανισμός, μια επιχείρηση ή ένα πρόσωπο που εκτίθεται σε δημόσια θέα και κριτική έχουν ανάγκη από μια οργανωμένη και καλά σχεδιασμένη υποστήριξη σε ότι αφορά την γραπτή τους επικοινωνία με τους άμεσα ενδιαφερομένους προς αυτούς.

Την δραστηριότητα αυτή αναλαμβάνουν διάφοροι "ανευθυνουπεύθυνοι" θεωρώντας ότι πρόκειται για μία πολύ εύκολη διαδικασία. Είναι όμως έτσι ακριβώς ή η σύνταξη μιας επιστολής ή ενός εταιρικού εντύπου χρειάζεται συγκεκριμένη μεθοδολογία και προσεκτική επεξεργασία κάθε φορά;

Αν πάρουμε ως παράδειγμα τις εμπορικές επιστολές που στέλνονται κατά καιρούς από διάφορες επιχειρήσεις θα δούμε ότι με μια μικρή μας έρευνα οι διοικούντες αυτών των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στην πλειοψηφίας τους θα μας απαντήσουν ότι ποτέ δεν ωφελούν και το μόνο κέρδος που έχουν είναι ότι "κρατάνε" κάποια επαφή με τους πελάτες τους.

Στις περισσότερες περιπτώσεις αυτό ακριβώς συμβαίνει και ο λόγος είναι πολύ απλός και δεν είναι άλλος από το γεγονός ότι σε μια προσπάθεια μείωσης εξόδων, τη συγγραφή μιας επιστολής μπορεί να την κάνει ένας "μορφωμένος" φίλος, ένας δικηγόρος ή ακόμα και ένας φιλόλογος που γνωρίζει άπταιστα την ελληνική γλώσσα κατά την κοινή λογική που επικρατεί.

Αναλύοντας τις φιλότιμες προσπάθειες άλλων επιστημόνων να γράψουν μια εμπορική επιστολή μπορούμε πολύ απλά να πούμε ότι ένας δικηγόρος θα γράψει μια επιστολή με νομικίστικο τρόπο, ένας φιλόλογος με άψογη σύνταξη και δυσνόητο περιεχόμενο ενώ ένας πραγματικός επιστήμονας των ΔΣ και του μάρκετινγκ θα δημιουργήσει μια επιστολή με εμπορικούς όρους, συγκεκριμένους στόχους και επεξεργασμένους, μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, τρόπους, προφορικούς και μη, μετάβασης του μηνύματος στο πελάτη - καταναλωτή.

Όλα αυτά που αναφέρουμε μπορεί να ακούγονται ή να φαίνονται υπερβολικά εξαιτίας της έλλειψης γνώσης για το τι πραγματικά μπορεί να επιτύχει μια καλοσχεδιασμένη εμπορική επιστολή όταν αυτή στηρίζεται στην προηγούμενη έρευνα διαφόρων χαρακτηριστικών των αποστολέων της και φυσικά στην προηγούμενη δημιουργία άρτιου και συμπαγούς μηνύματος που επιθυμεί να "περάσει" και φυσικά να υποστηρίξει έπειτα, η επιχείρηση στους πελάτες της.

Με λίγα λόγια, το μήνυμα που επιθυμεί το σημερινό κείμενο να γίνει αντιληπτό είναι ότι η επιστολογραφία είναι μια διαδικασία που μπορεί να αποφέρει πολλαπλά κέρδη σε μια επιχειρηματική δραστηριότητα, χρηματικά και μη, όταν αυτή όμως πραγματοποιείται από τους πλέον αρμόδιους που δεν είναι άλλους από αυτούς που διαχειρίζονται επικοινωνιακά την εικόνα της επιχείρησης σε κάθε επίπεδο και χαρακτηρίζονται από γνώση συνέπεια και επαγγελματική κατάρτιση.

Δημοσιεύθηκε στο forum του PR4net.gr την Παρασκευή 18 Απριλίου 2008



* Τα κείμενα αποτελούν απόψεις και κρίσεις του κ. Στέργιου Ακρίβου.


επιστροφή


Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού