Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

Prview



Δημοσιεύτηκε 27 Σεπτεμβρίου 2008



Συν
- δημιουργία αξίας με τους πελάτες μας
;

"Ακούστε να σας πω, αν θέλετε τη γνώμη κάποιου ειδικού με την δική μου εμπειρία και κατάρτιση πρέπει να κάνετε αυτό που σας προτείνω γιατί η μέχρι τώρα στρατηγική σας στον τομέα π.χ. των πωλήσεων δεν μπορεί να αποδώσει με τίποτα και πρέπει να αλλαχθεί ριζικά".

Πόσες φορές διοικήσεις επιχειρήσεων δεν έχουν ακούσει αυτή τη φράση ή σε κάθε περίπτωση με διαφορετικές λέξεις αλλά με το ίδιο ακριβώς νόημα και μήνυμα. Για έναν επαγγελματία σύμβουλο το σίγουρο είναι ότι του είναι πολύ πιο εύκολο να εφαρμόσει από την αρχή το πρόγραμμα ή την στρατηγική που επιθυμεί ώστε να δώσει λύσεις στα θέματα για το οποία έχει κληθεί.

Μέχρι εδώ καλά και κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει κάποιον για μια τέτοια επαγγελματική συμπεριφορά γιατί στις περισσότερες περιπτώσεις αυτή είναι που μπορεί να εγγυηθεί το θετικό αποτέλεσμα.

Και όμως έχω την πεποίθηση ότι μερικές φορές όταν υπάρχει δημιουργική διάθεση και από τα δύο συμβαλλόμενα μέρη (βλ. επιχείρηση και σύμβουλο) μπορεί να μην χρειάζονται ριζικές αλλαγές πάρα μόνο βελτιώσεις, προσθήκες και καινοτομίες που θα προέλθουν από μια "συνδημιουργία αξίας" των δύο.

Επειδή η έννοια σε μια πρώτη ανάγνωση και ερμηνεία είναι λίγο δυσνόητη για τον κοινό νου θα προσπαθήσω να την προσεγγίσω με ένα παράδειγμα:

Υποθέτουμε ότι το πρόβλημα εμφανίζεται στην τιμή πώλησης ενός προϊόντος όπου από τη μία η επιχείρηση επιθυμεί να κάνει μια αύξηση της τάξεως του 8% ενώ ο σύμβουλος θεωρεί ότι μια τέτοια κίνηση δεν πρέπει να πραγματοποιηθεί σε καμία περίπτωση γιατί θα είναι καταστροφική για την εικόνα της επιχείρησης.

Ο σύμβουλος προσπαθώντας να επιβεβαιώσει τον ρόλο του δεν δέχεται καμία πρόταση από την επιχείρηση και προτείνει την δική του λογική και πρακτική. Σε κάποια στιγμή ελέγχοντας τον επαγγελματικό εγωισμό του αποφασίζει να ρίξει μια ματιά στην πρόταση της διοίκησης που την έχει χαρακτηρίσει ήδη καταστροφική.

Παρατηρώντας, δημιουργικά πλέον, αυτήν την πρόταση εντοπίζει σημεία που με την δική του εξειδικευμένη παρέμβαση μπορούν να εξελιχθούν και να αποδώσουν τα μέγιστα αρκεί να καταρτιστεί ένα πρόγραμμα που να αφήνει ικανοποιημένους τόσο τον ίδιο όσο και την διοίκηση της επιχείρησης ώστε να εκτελεστεί με τους ευνοϊκότερους όρους.

Καταλήγουμε με λίγα λόγια στην δημιουργία ενός νέου προγράμματος που μπορεί να αποδώσει και ουσιαστικά έχει δημιουργηθεί με την άριστη συνεργασία της διοίκησης και του συμβούλου όπου ο καθένας πρόσφερε αυτό που μπορούσε καλύτερα να καταθέσει και να διαχειριστεί.

Κάνουμε λόγο λοιπόν για μια νέα αξία και θεωρητικά και πρακτικά η οποία ήταν αποτέλεσμα ή καλύτερα προϊόν μιας άριστης συνεργασίας και πολύ περισσότερο μιας συνδημιουργίας επιχείρησης και συμβούλου.

Η "συνδημιουργία αξίας" θα αναλυθεί σε επόμενα άρθρα και το παραπάνω παράδειγμα δεν αντικατοπτρίζει την έννοια του όρου αλλά επιθυμεί να δώσει μια πρώτη εικόνα για το τι περίπου θα αναλυθεί σε επόμενες δημοσιεύσεις.



* Τα κείμενα αποτελούν απόψεις και κρίσεις του κ. Στέργιου Ακρίβου.


επιστροφή

Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού