Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

Prview

29 Οκτωβρίου 2012

Η οικονομική κρίση "βάζει φρένο" στους "ξερόλες" επιχειρηματίες.

Το περιβάλλον που βιώνει σήμερα μια επιχείρηση είναι το χειρότερο δυνατό αλλά θα έλεγα ότι είναι και το πλέον ανταγωνιστικό.

Ένα λάθος είναι αρκετό για να δώσει προβάδισμα στον αντίπαλο - ανταγωνιστή ενώ μια παραπάνω επιτυχημένη, στρατηγική κίνηση μπορεί να αποτελέσει κινητήριο δύναμη ανάπτυξης και ευημερίας.

Το επικοινωνιακό κομμάτι μιας επιχείρησης βρίσκεται έντονα στο προσκήνιο με τον επιχειρηματία να επιλέγει ή να επενδύσει σοβαρά σ' αυτό ή να το θεωρήσει το πιο περιττό έξοδο της επιχείρησης του και να το θέσει εντελώς εκτός προϋπολογισμού.

Τώρα για το ποια είναι η σωστή επιλογή είναι κάτι το οποίο το αφήνω στην κρίση του καθενός ο οποίος έχει γνώση για το τι σημαίνει υγιής επαγγελματική δραστηριότητα.

Θα μείνω λοιπόν στην εκδοχή της επιλογής του επιχειρηματία να ενισχύσει πραγματικά την επικοινωνία της επιχείρησης του και στο γεγονός ότι η οικονομική κρίση τον έχει οδηγήσει να σκέφτεται καλύτερα και να επιλέγει σωστότερα και σοφότερα.

Πολλοί επιχειρηματίες και κυρίως στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις όπου επικρατεί δυσαρμονική οικογενειοκρατία στον καιρό της μεγάλης οικονομικής ανάπτυξης της χώρας θεωρούσαν τη διαφημιστική προβολή ως ένα σύνολο ενεργειών οι οποίες κρινόταν για την ορθότητα τους με βάση το προσωπικό τους γούστο, το επιχειρηματικό τους αισθητήριο και την προσωπική τους ακουστική ή οπτική ικανοποίηση.  

Στην κατάσταση τους αυτή, φυσικά περιήλθαν γιατί και αρκετοί σχετικοί ή άσχετοι επαγγελματίες του χώρου της επικοινωνίας συμμετείχαν με το δικό τους τρόπο σκεφτόμενοι μόνο τις οικονομικές απολαβές και τίποτα άλλο.

Αλλάζοντας όμως οι εποχές και φτάνοντας στη σημερινή γίνεται αντιληπτό από όλους μας ότι τα χρήματα δεν βγαίνουν πλέον με εύκολο τρόπο άρα τα λάθη και οι όποιες επικοινωνιακές παραλείψεις και αστοχίες, από όπου και να προέρχονται, δεν περνάνε πια χωρίς παρατήρηση αλλά κοστίζουν και μάλιστα κοστίζουν ακριβά τόσο σε χρήμα όσο και σε κύρος είτε αυτό αφορά το όνομα ή τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης.

Το συμπεριφορικό μοντέλο των επιχειρηματιών απέναντι σε εταιρείες επικοινωνίας και δημιουργικά γραφεία είναι γεγονός ότι αλλάζει με τους πρώτους να ψάχνουν για αξιόπιστα προγράμματα επικοινωνίας όπου η συμμετοχή τους θα είναι πλέον από μηδενική έως απειροελάχιστη.

Γιατί να πληρώνει ο επιχειρηματίας έναν εξειδικευμένο σύμβουλο πχ για έναν διαδικτυακό τόπο και να του λέει αυτός τι να κάνει, πώς να το κάνει τι στιγμή που δεν είναι σε θέση να ξεχωρίσει τα social media από το site κοκ;

Ποιος ο λόγος να πληρώσει αν ο ίδιος ξέρει τι να κάνει. Το θέμα είναι να αγοράζει ένα επικοινωνιακό προϊόν το οποίο θα του προσφέρει περισσότερα από αυτά που ήδη έχει και όχι να παραμείνει ακριβώς στα ίδια δεδομένα που τον χαρακτηρίζουν έτσι και αλλιώς.

Η οικονομική κρίση δυστυχώς ή ευτυχώς φέρνει αυτά τα αποτελέσματα.

Ο επιχειρηματίας δεν έχει χρόνο και χρήμα για χάσιμο, όπως μπορεί να συνέβαινε ίσως για κάποιους ομοίους του παλιότερα.

Είναι έτοιμος να ακούσει τον εξειδικευμένο επαγγελματία γιατί αρχίζει και καταλαβαίνει ότι μαθαίνοντας και υλοποιώντας καινούργια πράγματα θα εισέλθει σε τροχιά ανόδου, σε δρόμο ανάπτυξης.

Το μοντέλο του "ξερόλα" επιχειρηματία αργοπεθαίνει και στη θέση του έρχεται το ρεαλιστικό, το πραγματικό μοντέλο επενδυτή - επιχειρηματία το οποίο είναι έτοιμο να ακούσει νέες και καινοτόμες ιδέες επικοινωνίας, είναι έτοιμο να τις κρίνει, να τις αξιολογήσει και γιατί όχι να τις ενισχύσει και εν τέλει είναι έτοιμο να επιλέξει θετικά ή αρνητικά για την υλοποίηση τους χωρίς να παρεμβαίνει σε τεχνικές λεπτομέρειες και σε στρατηγικές ενέργειες μόνο και μόνο για να επιβεβαιώσει το σύνδρομο του "ξερόλα".

Μ’ αυτό τον τρόπο ο καθένας κάνει τη δουλειά του όπως πρέπει να την κάνει σωστά, κανείς δεν ανακατεύεται στις αρμοδιότητες του άλλου, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις ανάπτυξης της επιχείρησης και πολύ περισσότερο αρχίζει να αποκτά τμηματικά δυναμική η συνολική οικονομία της χώρας.


Για όσους δεν το γνώριζαν το μοντέλο  του
"ξερόλα" επιχειρηματία για πολλά χρόνια αποτελεί βασικό εμπόδιο και τροχοπέδη στην οικονομική και όχι μόνο ανάπτυξη αρκετών επαγγελματικών κλάδων.

Πριν αντιμετωπίσετε το συγκεκριμένο κείμενο με αρνητικό ή θετικό σκεπτικισμό παρακαλώ θερμά να σκεφτείτε μια επιχείρηση, ο ιδιοκτήτης της οποίας βρίσκεται αρκετά κοντά σας (φίλος, συγγενής, κλπ) και να αναζητήστε τους λόγους για τους οποίους η επιχείρηση του πέτυχε ή απέτυχε.

Τα συμπεράσματα μετά είναι δικά σας.


Τα κείμενα αποτελούν απόψεις και κρίσεις του κ. Στέργιου Ακρίβου.


επιστροφή


Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού