Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

Prview



22 Απρίλιου 2009


Είσαι leader; Απέδειξε το! Μέρος Ι

Η σωστή ενδοεπιχειρησιακή επικοινωνία είναι ίσως ένα από τα βασικότερα συστατικά μιας σωστής λειτουργίας μιας επιχείρησης η οποία επιζητά την απόλυτη επιτυχία και την υγιή ανάπτυξη και εξέλιξη.

Η αλήθεια είναι ότι στις περισσότερες επαγγελματικές δραστηριότητες που ανήκουν στην τάξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων δεν δίδεται η κατάλληλη βαρύτητα στο συγκεκριμένο τομέα με αποτέλεσμα οι αντίστοιχοι managers ή  leaders να κατέχουν μόνο τον τίτλο και να απέχουν κατά πολύ  από το πραγματικό έργο που έχουν να αποτελέσουν.

Σίγουρα δεν μπορώ να μπω στη διαδικασία να κάνω σεμινάριο μέσω ενός κειμένου τι είναι ένας manager, πως πρέπει να είναι ένας σωστός manager και άλλα πολλά αλλά μπορώ σίγουρα να περιγράψω σύντομα έναν καλό ηγέτη μιας επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Πέρα από το να έχει όραμα θα πρέπει να είναι αισιόδοξος και θετικός σε βαθμό τέτοιο που να προκαλεί στους υφισταμένους του αίσθημα ευφορίας, ασφάλειας και πολύ περισσότερο αντίληψη επιτυχίας προς τον στόχο που εργάζεται ο καθένας.

Η λέξη "εγώ" θα πρέπει να αντικατασταθεί από το "εμείς" σε κάθε περίπτωση επιτυχίας ή αποτυχίας γιατί με τον τρόπο αυτό ενδυναμώνεται η ιδέα της ομάδας ώστε ο καθένας που ανήκει σ' αυτή να αρχίσει να αισθάνεται αναπόσπαστο μέλος της επιτυγχάνοντας με αυτό τον τρόπο την ταύτιση του με την ίδια.

Το μοντέλο συμπεριφοράς που θα υιοθετήσει ο ηγέτης σε ότι αφορά τις επαγγελματικές σχέσεις του  με τους υφισταμένους του θα πρέπει να το μελετήσει πολύ καλά και να το προσαρμόσει στην πραγματική του συμπεριφορά γιατί αν προσπαθήσει να μιμηθεί απλά και μόνο κάποιο που είδε τότε έχει χάσει το παιχνίδι πριν καν ξεκινήσει.

Ακόμα και αν είναι επιθετικό αυτό που θα επιλέξει θα πρέπει να θυμάται ότι η ειρωνική προσέγγιση  έχει τεκμηριωμένα συνδεθεί ολοκληρωτικά με την αποτυχία καθώς επίσης και το γεγονός οτι η στρατηγική αυστηρής διοίκησης με αρκετές τονωτικές ενέσεις ευγένειας είναι ενδεδειγμένη σε βαθμό που να μπορεί να εγγυηθεί τουλάχιστον ένα καλό αποτέλεσμα.

Η φράση  "θα σε παρακαλέσω αν έχεις την ευγενή καλοσύνη να τελειώσεις σήμερα αυτό που σου ανέθεσα"  δεν έχει καμία σχέση με τη φράση "πρόσεξε καλά γιατί αν δεν τελειώσεις σήμερα μπορεί να οδηγηθούμε στην απόλυση σου".

Ο manager πρέπει να χτίζει σεβασμό που πηγάζει από την προσωπική του τιμιότητα, αξιοπρέπεια και συνέπεια αποφεύγοντας συνειδητά τη παραδοσιακή εφαρμογή και λογική προκλησης φόβου του εργαζομένου γιατί τότε ο manager παράγει ένα μειωμένο έργο, ο εργαζόμενος ένα ακόμη επίσης μειωμένο αλλά σε καμία περίπτωση δεν παράγουν και οι δύο ένα επιτυχημένο έργο προς την ίδια κατεύθυνση.


συνεχίζεται...


* Τα κείμενα αποτελούν απόψεις και κρίσεις του κ. Στέργιου Ακρίβου.


επιστροφή

Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού