Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

Prview


Το PR4net.gr δέχεται συχνά μηνύματα όπου εκφράζονται απόψεις για όρους όπως είναι social marketing, social media και web 2.0  και στα περισσότερα από αυτά ζητείται από τον συγκεκριμένο διαδικτυακό τόπο να τοποθετηθεί αντίστοιχα. Μία οπτική του θέματος είναι και η παρακάτω η οποία αφορά τις δυνατότητες marketing οι οποίες παρέχονται από τα social media σε επιχειρήσεις.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Δημοσιεύθηκε 25 Φεβρουαρίου 2009


Η γνώση  της "συμμετοχικής επικοινωνίας" προηγείται της αυθαίρετης χρήσης των social media από τις επιχειρήσεις - Μέρος I


Δεν είμαι σε θέση να αναλύσω στοιχεία και δεδομένα που αφορούν εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις ενός προγραμματιστή αλλά θα ήθελα να τοποθετηθώ σε ότι αφορά τις δυνατότητες marketing που μπορεί να γεννιούνται από αυτές τις σύγχρονες μορφές διαδικτυακής τεχνολογίας οι οποίες χαρακτηρίζονται ως νέα μόδα και προωθούνται ως το απόλυτο εργαλείο επικοινωνίας της επόμενης μέρας.

Διαβάζω ότι σοβαρές έρευνες και μελέτες δείχνουν ότι οι 9 στους 10 χρήστες διαδικτύου ασχολούνται εντατικά με ομάδες κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. facebook, myspace, κλπ) μέσω της δυνατότητας επικοινωνίας που τους δίνει το μέσο και πραγματικά χαίρομαι για αυτό γιατί ο ηλεκτρονικός αναλφαβητισμός θα είναι πολύ επικίνδυνος όπως φαίνεται τα επόμενα χρόνια.

Αρκεί όμως μόνο του από αυτό ως στοιχείο να μας κάνει τόσο ενθουσιώδεις ώστε να ξεκινάμε συζητήσεις επί συζητήσεων για την αναζήτηση δυναμικών ενεργειών μάρκετινγκ μέσα από τη νέα ηλεκτρονική "μόδα" τη στιγμή που στη χώρα μας τέτοιου είδους κοινότητες ακόμα βρίσκονται στο αρχικό στάδιο γνωριμίας μεταξύ αγνώστων ανθρώπων;

Όλοι κάνουν λόγο για το facebook σε καθημερινή βάση χωρίς όμως να αναρωτηθεί κανείς για το ποιοτικό περιεχόμενο της συγκεκριμένης αναφοράς και όπως γίνεται κατανοητό δεν αναφέρομαι ότι η έλλειψη ποιοτικής αναφοράς αφορά τους πάντες γιατί αλοίμονο τότε αν ήμουν τόσο ισοπεδωτικός με αυτή τη θαυμάσια τεχνολογία.

Εταιρείες δημιουργούν η μία μετά την άλλη λογαριασμούς σε τέτοιες ομάδες κοινωνικής διαδικτύωσης ή διαφημίζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους μέσω blogs καταργώντας τις επαγγελματικές ιστοσελίδες οι οποίες χρειάζονται τεχνικές γνώσεις για τη δημιουργία τους.

Θα ήθελα λοιπόν να αναρωτηθώ και να πω:

δηλαδή η κουλτούρα και η εταιρική ταυτότητα μιας επιχείρησης είναι τόσο εύκολο να εκφραστεί μέσα από κοινότυπες τεχνικές προβολής διαδικτύου οι οποίες θα ισχύουν και για εκατομμύρια άλλες επιχειρήσεις ανά τον κόσμο από τον καθένα που πιστεύει ότι μπορεί να εκφράσει μια σχεδιαστική προσέγγιση σύμφωνα με το προσωπικό του γούστο;

Δηλαδή ένας χρήστης μη σχετικός με το επαγγελματικό marketing ο οποίος χειρίζεται τέλεια τα social media και λατρεύει το κόκκινο χρώμα μπορεί αν το θελήσει να δημιουργήσει διαδικτυακή προβολή μεσώ των social media σ' ένα κομμωτήριο, σ' ένα εστιατόριο ή σ' ένα μη κυβερνητικό ή πολιτικό οργανισμό τοποθετώντας παντού το κόκκινο;

Αφού δεν πρόκειται να κοστίσει και τίποτα γιατί λοιπόν να μην το σκεφτούμε σοβαρά, ε;

Δυστυχώς όσο και αν στεναχωρώ κάποιον ο οποίος είναι θερμός υποστηρικτής του social marketing νομίζω ότι τα πράγματα δεν είναι έτσι γιατί καλώς ή κακώς πιστεύω και με νόημα το γράφω ότι "το σοβαρό μάρκετινγκ δεν είναι των λαών αλλά των σοβαρών εταιρειών επικοινωνίας" και όταν κάποιος ο οποίος διαπραγματεύεται υπηρεσίες ή προϊόντα έχει ελεύθερα στα χέρια του να διαχειριστεί ένα μέσο ενημέρωσης και προβολής τότε το σίγουρο είναι ότι οδηγείται εξαιτίας της επαγγελματικής ανεπάρκειας επικοινωνίας που έχει σε καταστροφικά αποτελέσματα.

Πάμε σ' ένα ακόμη παράδειγμα το οποίο αφορά τη παρουσία επιχειρήσεων σε ομάδες κοινωνικής διαδικτύωσης.

Η επιχείρηση "παράδειγμα" η οποία διαπραγματεύεται τη Χ υπηρεσία έχει δημιουργήσει ένα group σε ενα S.M. όπου καλεί τους επισκέπτες του group να γράψουν την άποψη τους για την ποιότητα η οποιαδήποτε άλλο θέμα της υπηρεσίας που παρέχει.

Σ' ένα ελεύθερο διαδικτυακό περιβάλλον το οποίο με χαρακτηρίζει απόλυτα ως αξία ο καθένας μπορεί να γράψει και να δημοσιεύσει άμεσα αρνητικά ή θετικά σχόλια. Η ερώτηση που έχω να κάνω είναι η εξής:

Aν ο ανταγωνισμός μέσω της ανωνυμίας που του προσφέρει το μέσο γράφει καλά διατυπωμένα σχόλια αρνητικού περιεχομένου τότε η επιχείρηση τι θα πράξει;

Θα τα σβήσει πλήττοντας  την ελευθερία του λόγου;

Και ακόμα και να προλάβει να τα σβήσει πως γνωρίζει ότι πρόκειται για σοβαρό ή μη σχόλιο ώστε να το μελετήσει σύμφωνα με το "νέο" εργαλείο που ονομάζεται reputation management και πολλοί σχετικοί και μη το εμφανίζουν σαν τη νέα μέγιστη υπηρεσία;

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να βάλω έναν όρο που ακούει σε δύο λέξεις και είναι η "συμμετοχική επικοινωνία" από την οποία θα πρέπει να ξεκινήσουμε δειλά - δειλά και μετά να έρθουμε σε μια κατάσταση ώστε να κάνουμε λόγο για social media και social marketing.

(Για τη "συμμετοχική επικοινωνία" θα υπάρξει νέα δημοσίευση  καθώς το PR4net.gr έκρινε ότι η έκταση του άρθρου  ήταν πολύ μεγάλη.)



συνεχίζεται...



* Τα κείμενα αποτελούν απόψεις και κρίσεις του κ. Στέργιου Ακρίβου.



επιστροφή

Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού